سیاف: گیله‌من عاشق افغانستان و بیرق سه‌رنگ آن بود

عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی سابق افغانستان، در پیامی نسبت به کشته شدن گیله‌من وزیر، شاعر و سخنور جوان و عضو ارشد جنبش تحفظ پشتون در پاکستان، ابراز تأسف کرد.

عبدالرب رسول سیاف رهبر جهادی سابق افغانستان در پیام خود نسبت کشته شدن گیله‌من وزیر، شاعر، سخنور جوان و عضو ارشد جنبش تحفظ پشتون در پاکستان ابراز تأسف نموده، وی را یک مرد دلاور و دارای احساس عالی و عاشق افغانستان خوانده که «بیرق سه رنگ افغانستان را همیشه بر شانه داشت.»

آقای سیاف در پیام خود که روز پنجشنبه در شبکۀ اجتماعی اکس (تویتر سابق) نشر کرده برای اعضای خانواده و دوستان آقای گیله‌من خواستار صبر و اجر و برای وی خواستار جنت برین شده است.

پیش از این، حامد کرزی رئیس جمهور سابق، محمد اشرف غنی رئیس جمهور مخلوع، حنیف اتمر وزیر خارجه حکومت مخلوع و امرالله صالح معاون رئیس جمهور مخلوع نسبت کشته شدن آقای وزیر ابراز تأسف و همدردی کرده بودند.

گیله‌من وزیر که روز یکشنبه از سوی گروهی از افراد در اسلام‌آباد زخمی و در شفاخانه بستری شده بود خبر مرگ وی شب گذشته اعلان شد.

کاروان موتر حامل جسد وی با مشایعت وسیع از هواداران و رهبران جنبش تحفظ پشتون امروز از اسلام‌آباد به وزیرستان شمالی رسید. پ

ولیس می‌گوید که تحقیقات در این قضیه که فردی بنام آزاد خان داور و همراهانش در آن متهم شده‌اند آغاز گردیده اما هنوز کسی بازداشت نشده است. پولیس می‌گوید حمله به گیله‌من وزیر به اساس «دشمنی شخصی» صورت گرفته است.