اشتباهات بایدن در نام بردن «هاریس» و «زلنسکی» و افزایش تردید دربارۀ توانایی‌های او

شماری از دموکرات‌ها از بایدن ۸۱ ساله خواسته‌اند از رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، زیرا در مورد توانایی جسمی و ذهنی او پرسش‌هایی وجود دارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز پنج‌شنبه کامالا هاریس، معاون خود را به‌اشتباه «ترامپ» خطاب کرد. او ساعتی قبل از این نیز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را به‌اشتباه «رئیس‌جمهور پوتین» خطاب کرده بود.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالی است که شماری از دموکرات‌ها، از بایدنِ ۸۱ ساله خواسته‌اند که از رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، کناره‌گیری کند، زیرا در مورد توانائی جسمی و ذهنی او پرسش‌هایی وجود دارد.

چند ساعت پیش از این، آقای بایدن در اجلاس سران ناتو در واشنگتن، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را به‌اشتباه «رئیس‌جمهور پوتین» خطاب کرد.

رئیس‌جمهور بایدن تلاش در پی انتقادهای زیاد از مناظرۀ اخیرش با ترمپ، تلاش کرد تا از نگرانی دموکرات‌ها در مورد توانایی‌اش بکاهد.

تمویل‌کننده‌گان، حامیان و دموکرات‌ها بیم دارند که این نامزد دموکرات دیگر توان شکست دادن دونالد ترمپ در انتخابات پنجم ماه نومبر یا رهبری ایالات متحده برای یک دورۀ چهار‌سالۀ دیگر را ندارد.

اما آقای بایدن همچنان تأکید می‌کند که دونالد ترمپ را شکست خواهد داد.

تا اکنون موارد متعددی از اشتباهات آقای بایدن در رسانه‌ها خبرساز شده است. او در یک کنفرانس خبری در فبروری ۲۰۲۴، مصر را با مکزیک اشتباه گرفت.
آقای بایدن در یک سخنرانی در لاس‌وگاس امریکا، رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، را با فرانسوا میتران که در ۱۹۹۶ درگذشت، اشتباه گرفت. او باری جنگ اوکراین نیز را با جنگ عراق نیز اشتباه گرفته بود.