شورای پناهنده‌گان ناروی: بریتانیا باید به حمایت حیاتی از مردم افغانستان ادامه دهد

بریتانیا تعهد کرده است که در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی ۱۱۳.۵ میلیون پوند کمک بشردوستانه به افغانستان ارائه دهد.

شورای پناهنده‌گان ناروی می‌گوید که بریتانیا باید به حمایت حیاتی از مردم افغانستان در جریان بحران بشری ادامه دهد.

مارتین هارتبیرگ، رئیس شورای پناهنده‌گان ناروی در بریتانیا، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این شورا منتشر شده، این موضوع را در مورد گزارشی که از سوی کمیسیون مستقل در مورد تأثیر کمک‌های بشردوستانه بریتانیا به افغانستان در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منتشر کرده، بیان کرده است.

این گزارش تأثیر مثبت و قابل توجه کمک‌های بشردوستانه بریتانیا در افغانستان را پس از اگست ۲۰۲۱ که طالبان برای بار دوم کنترل افغانستان را به دست گرفتند، نشان می‌دهد.

در این گزارش همچنان بر تعهد دوامدار بریتانیا به مردم افغانستان که با بدترین بحران بشردوستانه در جهان روبه‌رو هستند، تأکید می‌کند و می‌گوید که بیش از ۲۳ میلیون افغان به کمک‌های حیاتی نیاز دارند.

آقای هارتبیرگ از گسترش حضور بریتانیا در افغانستان که در این گزارش به آن تأکید شده است استقبال کرده و افزوده است که افزایش تعاملات دپلماتیک به نظارت بر برنامه‌های کمک‌رسانی و اقدامات اصولی بشردوستانه کمک می‌کند و مسئولین را در مورد زنان و دختران افغان پاسخگو قرار می‌دهد.

شورای پناهنده‌گان ناروی که از سال ۲۰۰۳ در افغانستان فعالیت می‌کند، اکنون در ۱۲ ولایت کار کمک‌رسانی را انجام می‌دهد. این شورا اعلام کرده که ۲۳ میلیون پوند را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ از دفتر توسعه و همکاری‌های خارجی بریتانیا دریافت کرده است.

این شورا همچنان گفته است که بریتانیا تعهد کرده است که از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ میلادی ۱۱۳.۵ میلیون پوند کمک بشردوستانه به افغانستان نماید.