ادامۀ مسدود ماندن دروازۀ سپین بولدک – چمن

باشنده‌گان چمن و کسانی که در اینجا مصروف کار و بار هستند می‌گویند دروازۀ سپین بولدک – چمن هنوز هم بسته است و برای آنها با تذکره افغانی و شناختی کارت اجازه رفت و آمد داده نمی‌شود.

باشنده‌گان منطقۀ چمن و کسانی که در این محل مصروف کار و بار هستند می‌گویند دروازۀ سپین بولدک – چمن هنوز هم بسته است و برای آنها با تذکرۀ افغانی و شناختی کارت پاکستانی اجازه رفت‌وآمد داده نمی‌شود.

این در حالیست که دیروز یکشنبه رهبران تحصن در چمن اعلان کرده بودند که نشست اعتراضی ده ماهۀ خود را به این دلیل خاتمه دادند که وزیر داخلۀ پیشین ایالت بلوچستان، ملک عنایت‌الله کاسی به اعتراض کننده‌گان اعلان کرد که حکومت پاکستان در مذاکرات با وی پذیرفته که مردم مانند گذشته می‌توانند با شناختی کارت و تذکرۀ افغانی از دروازۀ سپین بولدک – چمن رفت و آمد کنند.

روز جمعه صدها باشندۀ چمن و باشنده‌گان دو طرف خط به این دروازه رفته و امید داشتند که راه به روی‌شان باز خواهد بود اما حکومت پاکستان به هیچ کس بدون پاسپورت اجازه عبور و مرور را نداد.

از سوی دیگر یک منبع طالبان در سپین بولدک که نخواست نامش ذکر شود به رادیو آزادی گفت که در تصمیم حکومت پاکستان کدام تغییری نیامده است.

به گفتۀ این منبع به مردم اجازه داده نمی‌شود که بدون پاسپورت با تذکره و یا شناختی کارت رفت و آمد کنند. به گفته منبع مردم دیگر به آوازه‌ها باور ندارند و صرف به اعلامیۀ رسمی اعتماد می‌کنند.