هشدار اسرائیل به حزب‌الله لبنان: در صورت ادامه حملات، پاسخ قوی‌تری خواهیم داد

پس از حملۀ راکتی به یک میدان فوتبال در بلندی‌های جولان، اسرائیل گروه حزب‌الله را به دست داشتن در این حمله متهم کرده است.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل امروز از سفر به ایالات متحده بازگشت و برای اشتراک در نشست کابینۀ جنگی اسرائیل رهسپار محل برگزاری نشست شد.

این در حالی است که در حملۀ راکتی به یک میدان فوتبال در بلندی‌های جولان در کنترل اسرائیل روز شنبه ۶ اسد دستکم ۱۲ تن از اطفال و نوجوانان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل از این منطقه دیدن کرده و به خبرنگاران گفت که به گروه حزب‌الله پاسخ قوی خواهند داد.

پس از حملۀ راکتی به یک میدان فوتبال در بلندی‌های جولان، اسرائیل گروه حزب‌الله را به دست داشتن در این حمله متهم کرده است.

اسرائیل، حزب‌الله را به دست داشتن در این حمله متهم کرده؛ اما این گروه انکار می‌کند.

رویترز به نقل از دو منبع در لبنان نوشته است که اسرائیل شب گذشته حملاتی را به منطقه‌ای در جنوب لبنان انجام داد. اردوی اسرائیل این حملات را تأیید کرده و گفته است که اهداف حزب‌الله در داخل لبنان را نشانه گرفته است. اردو افزوده که اجرای حملات وسیع علیه این گروه نیاز به تأیید کابینۀ امنیتی اسرائیل دارد.

بیشتر در این باره: گزارش‌ها: یک راکت فیر شده به وسیلهٔ حزب الله لبنان در ارتفاعات جولان، ۱۰ کشته بجا گذاشت

وزارت خارجۀ اسرائیل گفته است، راکتی که به میدان فوتبال اصابت کرده «راکت ایرانی فلق۱» بوده و این راکت را حزب‌الله در اختیار دارد. حزب‌الله ادعا کرده که به اهداف نظامی در اسرائیل حملاتی را انجام داده؛ اما دست داشتن در حمله به میدان فوتبال در بلندهای جولان را رد کرده است.

این حمله واکنش‌های برخی کشورها را به دنبال داشته است. ایالات متحده حملۀ مرگبار به بلندی‌های جولان را نکوهش کرده است. انتونی بلینکن وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته که شواهد نشان می‌دهد که این حمله را حزب‌الله انجام داده است. هماهنگ‌کنندۀ سازمان ملل متحد و مسئول نیروهای حافظ صلح این سازمان در لبنان خواستار خویشتنداری شده است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجۀ ایران امروز گفت که هر نوع اقدام نظامی اسرائیل می‌تواند باعث گسترش دامنه بی‌ثباتی، ناامنی و آتش جنگ در منطقه شود.