فرانسه برای حفاظت از جمعیت یهودیان در پاریس و سایر شهر ها، تدابیر امنیتی به اجرا گذاشته است

پاریس - فرانسه

ژرالد دارمانین، وزیر داخلۀ فرانسه به روز جمعه دستور اتخاذ تدابیر امنیتی اضافی را در مکان‌های یهودی‌نشین در سراسر این کشور داد.

به گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، ژرالد دارمانین، وزیر داخلۀ فرانسه در پیامی به مقامات در مورد نیاز تقویت تدابیر امنیتی سخن گفته است.

او در پیامی که خبرگزاری فرانس‌پرس آن را دیده، گفته است: خطر ارتکاب اعمال، واقعی است. مخصوصاً از آنجایی که بسیاری از شهروندان اسرائیل بخاطر بازی‌های المپیک در خاک فرانسه هستند.

یهودیان در فرانسه بیشترین جمعیت در اروپا و پس از اسرائیل و ایالات متحده، سومین جمعیت بزرگ در جهان محسوب می‌شوند.

فرانسه همچنان میزبان بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان در اروپا است.

نیرو های پولیس فرانسه

وزیر داخلۀ فرانسه به پولیس و نیروهای امنیتی دستور داده است که بدون تاخیر بسیج شوند.

ژرالد دارمانین افزوده است که هدف آن است تا حفاظت از مکان‌های استراتژیک که به گفته‌اش همشهریان یهودی‌شان رفت و آمد می‌کنند، به ویژه در هنگام مراسم مذهبی تضمین شود.

وزارت خارجۀ فرانسه همچنین به روز جمعه از شهروندان این کشور خواست که فوراً ایران را ترک کنند.

این وزارت در بیانیه‌ای افزوده است که با توجه به افزایش خطر تشدید تنش نظامی در منطقه، از شهروندان فرانسه که هنوز در ایران حضور دارند، دعوت می‌شود که به زودی ممکن از ایران بیرون شوند.

تصویر و طرفداران رهبر سیاسی حماس

به گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، به روز جمعه صدها نفر در دوحه، پایتخت قطر با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه حماس وداع کردند، جایی که مراسم خاکسپاری او برگزار شد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا، حماس را سازمان هراس‌افگن می‌پندارند.

هنیه هفته گذشته در تهران ترور شد. تهران، اسرائیل را مقصر دانسته است. اسرائیل به گونۀ رسمی مسئولیت این رویداد را نپذیرفته است.

پس از قتل هنیه، درخواست‌های انتقام‌جویی مطرح شده است.

پرسش‌هایی نیز در مورد تداوم هر گونه مذاکرات به هدف پایان دادن به جنگ بین حماس و اسرائیل به میان آمده است.

حماس هم از انتقام‌جویی هشدار داده است.