پنتاگون مجروح شدن نیروهای امریکایی در حملۀ راکتی به پایگاه عین‌الاسد را تأیید کرد

عکس از آرشیف؛ حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد در حالی رخ داد که تنش‌ها در شرق میانه به شدت اوج گرفته است.

چند نیروی امریکایی در پی اصابت راکت‌ بر پایگاه عین‌الاسد در عراق زخمی شده‌اند. پنتاگون مجروح شدن چندین نیرو را تأیید کرده است. پرتاب راکت به سوی عین‌الاسد شامگاه دوشنبه رخ داد و یک مقام وزارت دفاع امریکا به رسانه‌ها گفت: «شواهد اولیه حاکی از زخمی شدن چند پرسنل امریکایی است».

به گفته این مقام پنتاگون، «پرسنل پایگاه در حال ارزیابی خسارت پس از حمله هستند» و اطلاعات بیشتر بعداً ارائه خواهد شد.

خبرگزاری رویترز ابتدا از این حمله گزارش کرده بود. رویترز گفته است که «دو راکت» به داخل پایگاه سقوط کرده و یک راکت در روستای همجوار فرود آمده که خسارتی در پی نداشته است.

پرتاب راکت به سوی پایگاه عین‌الاسد همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها و نگرانی از گسترش درگیری‌ها در شرق میانه روی داده است. این حمله راکتی همچنین چند روز پس از حمله ایالات متحده به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در عراق انجام شده است. برخی منابع عراقی گفته‌اند در حمله هفته گذشته آمریکا، چهار تن از شبه‌نظامیان کشته شدند.

پرتاب راکت به سوی پایگاه عین‌الاسد با اینکه در اوایل جنگ غزه به طور مکرر اتفاق می‌افتاد، اما در ماه‌های اخیر تا حد زیادی متوقف شده بود.

در پی کشته شدن فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، در جنوب بیروت و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس، در تهران، مقام‌های جمهوری اسلامی و منشی حزب‌الله لبنان تهدید کرده‌اند که انتقام از اسرائیل قطعی است.

حماس از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود. اسرائیل مسئولیت کشتن فؤاد شکر را برعهده گرفته، اما دست داشتن در کشتن اسماعیل هنیه را به طور رسمی تأیید یا تکذیب نکرده است.