قوه قضائیه ایران: کسی در پیوند به کشته شدن اسماعیل هنیه بازداشت نشده است

سخنگوی قوه قضائیه ایران گزارش‌ها درباره دستگیری‌ها پس از کشته شدن اسماعیل هنیه را تکذیب کرد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران گزارش‌ها در مورد دستگیری برخی افراد پس از کشته شدن اسماعیل هنیه را تکذیب کرد و گفت که در رابطه با این دوسیه تاکنون کسی دستگیر نشده است.

اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «گمانه‌زنی‌های جراید و فضای مجازی در خصوص دستگیری‌ها در این پرونده صحت ندارد و تاکنون دستگیری صورت نگرفته است.»

او هیچ توضیح دیگری در مورد سیر قضایی پرونده کشته شدن این رهبر حماس نداد. گروه افراطی حماس در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

آقای هنیه اوایل ۱۰ اسد در یک مهمانخانه نظامی در شمال تهران کشته شد. به گفته سپاه پاسداران، او با «شلیک پرتابه کوتاه‌برد... همراه با انفجار شدید» کشته شده است.

به نظر می‌رسد اشاره سخنگوی قوه قضائیه ایران به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز» باشد که بتاریخ ۱۳ اسد به نقل از دو منبع ایرانی خبر داده بود که بیش از ۲۰ نفر از افرادِ مهمانخانه نظامی در تهران که اسماعیل هنیه در آن کشته شد و برخی از آن‌ها افراد سطح بالا هستند، بازداشت شده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر بارها گفته‌اند که اسرائیل با همکاری آمریکا در «ترور» اسماعیل هنیه دست داشته و گرفتن «انتقام» از این کشور حتمی است.