میدویدوف خواستار پیشروی بیشتر نیروهای روسیه در عمق خاک اوکراین شد

میدویدوف: مسکو باید امنیت مناطق تصرف‌شده در اوکراین را تقویت کند.

درحالیکه مسکو ادعا می‌کند راکت‌ها و طیاره‌های بدون پیلوت اوکراینی را برفراز منطقۀ کورسک روسیه رهگیری کرده است، دیمیتری میدویدوف، رئیس‌جمهور سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه از نیروهای این کشور خواست تا در عمق اوکراین بیشتر پیشروی کنند.

الیکسی سمیرنوف، والی موقت کورسک روز چهارشنبه با ادامه حملۀ زمینی قوای اوکراین که به گفتۀ مسکو حمایت تانک‌ها، وسایط زرهی و توپ‌خانه را با خود دارند، در این منطقه در جوار سرحد وضعیت اضطراری اعلان کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه ادعا کرد که ۶ طیاره بی‌پیلوت و ۵ راکت را برفراز کورسک و ۱۴ طیارۀ دیگر را در منطقۀ بیلگورود سرنگون کرده است.

میدویدوف به ارتباط هجوم نیروهای اوکراینی به منطقۀ کورسک گفت که مسکو باید در صدد تقویت امنیت مناطقی که روسیه آن‌را از خود می‌داند باشد و خواستار پیشروی بیشتر در مناطق اودیسه، خارکیف، دنیپرو، میکولایف و کییف در اوکراین شد.

درعین حال، ویلادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوکراین را به هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامی متهم کرد و ویبلاگران روسی حامی جنگ گزارش کردند که نیروهای اوکراینی با پیشروی در منطقه چندین قریه را تصرف کرده‌اند.

درحالیکه مقامات اوکراین دربارۀ گزارش‌های هجوم نیروهای این کشور به کورسک تبصره نکرده‌اند، ولودیمیر زیلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه بر ضرورت ادامه حملات بر نیروهای روسی تأکید کرد.

او گفت: "دشمن باید با دقت و مؤثریتی که سربازان ما می‌دانند از بین برده شود تا نتایج به دست آید."

او افزود که با فشار بیشتر بر روسیه صلح نزدیک‌تر خواهد شد.