منیژه تلاش به دلیل حمل شعار حمایت از زنان افغان، از اشتراک در بازی های المپیک پاریس محروم شد

شعار منیژه تلاش « زنان افغان را آزاد کنید»

در بازی‌های المپیک پاریس، منیژه تلاش عضو تیم المپیک پناهندگان، روز جمعه پس از نوشتن عبارت «زنان افغان را آزاد کنید» روی لباس‌های ورزشی اش که در بازی مقدماتی به تن داشت، از حضور در این بازی‌ها محروم شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم تلاش که در اسپانیا زندگی می کند، پس از باخت در مقابل ایگورو ایندیا از هالند، این عبارت را با حروف بزرگ به رنگ سفید روی پیراهن آبی خود نوشته بود.

شعارها و بیانیه های سیاسی در ورزشگاه های المپیک ممنوع است.

فدراسیون بین المللی ورزش های رقص در بیانیه ای اعلام کرد که خانم تلاش به دلیل نمایش شعارهای سیاسی روی لباس هایش از حضور در بازی ها منع شده است.

یک گروه ۳۷ نفره از ورزشکاران پناهنده در سومین دوره المپیک پاریس شرکت کردند و در ۱۲ رشته ورزشی مختلف از جمله بدمینتون و بوکس بازی کردند.

سه بازیکن زن و سه بازیکن مرد به نمایندگی از افغانستان در این گروه شرکت کرده اند.

به گزارش رویترز، کمیته بین المللی المپیک به صورت نمادین از این ورزشکاران افغان دعوت کرد تا پیامی را به طالبان حاکم بر افغانستان که زنان و دختران را از ورزش و سالن های ورزشی منع کرده اند، ارسال کنند.

علاوه بر این، طالبان در طول حاکمیت نزدیک به سه ساله شان، مانع دختران بالاتر از صنف ششم به مکتب شده و زنان را از کار در بسیاری از اداره های دولتی و غیردولتی منع کرده اند.