پنتاگون: در صورت مشاهده تهدید قریب‌الوقوع، به شاخۀ خراسان داعش حمله می‌کنیم

جنرال پاتریک رایدر اعلام کرد که امریکا در صورت تهدید قریب‌الوقوع، علیه شاخه خراسان داعش اقدام نظامی خواهد کرد.

جنرال پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، گفته است که در صورت مشاهده تهدیدهای قریب‌الوقوع از سوی شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی (داعش)، کشورش به این گروه حمله خواهد کرد.

آقای رایدر این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۳۰ اسد، در یک نشست خبری و در پاسخ به پرسشی در مورد تهدید احتمالی شاخه ولایت خراسان گروه داعش بیان کرد.

او افزود که اگر تهدیدی قریب‌الوقوع علیه امریکا یا منافع آن مشاهده شود، این کشور حق انجام اقدامات مناسب از جمله حملات نظامی را برای خود محفوظ می‌داند.

جنرال رایدر همچنین به ادامه حضور نیروهای امریکایی در عراق اشاره کرد و هشدار داد که در صورت عدم فشار بر داعش، این گروه می‌تواند مانند افغانستان دوباره رشد کند.

این در حالی است که عراق از امریکا خواسته تا نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند، اما واشنگتن معتقد است که تهدید داعش هنوز در عراق و سوریه وجود دارد و بنابراین ادامه حضور نیروهای امریکایی در این کشورها ضروری است.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در آگست ۲۰۲۱، گروه داعش علاوه بر انجام حملات مرگبار در افغانستان، مسئولیت یک حمله مرگبار در روسیه و یک حمله دیگر در ایران را نیز بر عهده گرفته است که نگرانی‌هایی درباره حملات احتمالی در خارج از افغانستان ایجاد کرده است.