استیفن دوجاریک: سازمان ملل متحد به تعامل با طالبان ادامه می‌دهد

استیفن دوجاریک، سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد

پس از هشدار طالبان مبنی بر عدم همکاری با یوناما، سازمان ملل متحد می گوید که به تعامل با طالبان ادامه خواهد داد.

به گزارش ویب سایت خبری سازمان ملل UN News، استیفن دوجاریک، سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد روز جمعه در یک کنفرانس خبری در نیویارک گفت که سازمان ملل متحد به تعامل با همه طرف های درگیر در افغانستان از جمله با طالبان ادامه خواهد داد و این سازمان مأموریت داده شده اش از سوی شورای امنیت را انجام خواهد داد.

وی افزوده سازمان ملل متحد همواره مأموریت خود را بی طرفانه و با نیت خیر دنبال کرده است و این سازمان همواره پیام‌های حقوق بشری و برابری را ارایه کرده است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای در صفحه اجتماعی اکس (تویتر سابق) خود گفته است که به دلیل پروپاگند مداوم یوناما، این وزارت هیچ گونه حمایت و همکاری با یوناما نخواهد داشت و این دفتر را یکی از جهت های مخالف می داند.

پس از انتقاد یوناما از قانون جدید این وزارت و هشدار در مورد تاثیر منفی این قانون بالای تعامل آنها در آینده با طالبان، وزارت امر به معروف ونهی از منکر طالبان علیه یوناما این موقف را اتخاذ کرد.

در قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر طالبان،بسیاری از مسائل از جمله حجاب و پوشش زنان اجباری و صدای زنان در محضر عام نیز عورت خوانده شده است.

سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد از طالبان خواسته تا راه های دیگری را برای روابط دیپلماتیک باز کنند.