خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی: نتانیاهو موانع صلح را ایجاد کرده است

خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی از مردم خواسته‌اند تا امروز در اعتراضات علیه حکومت نتانیاهو شرکت کنند.

اردوی اسرائیل اعلام کرد که اجساد شش گروگان اسرائیلی را در تونلی در رفح در جنوب نوار غزه پیدا کرده است. وزارت دفاع اسرائیل امروز یکشنبه (۱۱ سنبله) در اعلامیه‌ای گفت که در میان اجساد پیدا شده، سه زن و سه مرد شامل‌اند.

اردوی اسرائیل همچنان افزود که این شش گروگان «شاید یکی دو روز پیش» توسط گروه حماس کشته شده باشند.

امریکا و اتحادیۀ اروپا حماس را یک سازمان تروریستی می‌خوانند.

در میان اجساد پیدا شده، هارش گلدبرگ پولین ۲۳ ساله، اسرائیلی-امریکایی نیز شامل است.

به دنبال این خبر، خانواده‌های ۱۰۱ گروگان باقی‌مانده از مردم اسرائیل خواستند با اعتراضات خود حکومت را تکان دهند.

انجمن خانواده‌های گروگان‌ها از اسرائیلی‌ها تقاضا کردند که تا ساعت ۴ عصر امروز در مقابل دفتر صدارت در بیت‌المقدس و تا ۹ شب در مقابل ساختمان وزارت دفاع در تل‌آویب، به اعتراض‌شان دوام دهند.

این انجمن همچنین از اتحادیۀ کارگران اسرائیل خواست که از روز دوشنبه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را متوقف و اعتصاب اعلام کنند.

بیشتر در این باره: اجساد شش گروگان اسرائیلی در تونلی در رفح کشف شد

در همین حال، رهبران اپوزیسیون اسرائیل، صدراعظم نتانیاهو را به خاطر ممانعت در مذاکرات برای دست‌یابی به توافق احتمالی با گروه تندرو حماس متهم کردند که به گفتۀ آن‌ها دستانش را با خون گروگان‌ها آلوده کرده است.

چند رسانه اسرائیلی گزارش دادند که بررسی‌های طب عدلی اجساد نشان می‌دهد که گروگان‌ها تیرباران شده‌اند.

انجمن خانواده‌های گروگانان ابراز خشم کرد که بنیامین نتانیاهو حتی در این زمینه اعلامیه‌ای هم صادر نکرده و همیشه این مسئولیت را به دوش سخنگوی اردو انداخته است.

خانواده‌های قربانیان اخیر اعتقاد دارند که صدراعظم اسراییل با ایجاد موانع صلح، از عوامل کشته شدن گروگان‌ها می‌تواند به‌شمار آید.

یک ساعت پس از انتشار خبر کشته شدن شش گروگان دیگر، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل درباره حماس گفت: «هرکسی که گروگان‌ها را می‌کشد، حاضر به توافق نیست.»