اعتصاب کارگران اسرائیلی که با هدف فشار بر نتانیاهو راه‌اندازی شده بود، پایان یافت

ستره محکمۀ کار اسرائیل فیصله کرد که انگیزۀ اعتصاب با حقوق اساسی مغایرت دارد.

اعتصاب دیروز در اسرائیل که برای وارد کردن فشار بر صدراعظم بنیامین نتانیاهو از سوی کارگران و کارمندان راه‌اندازی شد با فیصله ستره محکمۀ کار این کشور پایان یافت.

این اعتصاب به هدف وارد کردن فشار برای نهایی ساختن توافق رهایی گروگانان اسرائیلی از نزد حماس راه‌اندازی شد.

ستره محکمۀ کار فیصله کرد که انگیزۀ اعتصاب با حقوق اساسی کارگران و کارمندان مغایرت دارد و به اساس فیصله محکمه ساعت دو و سی دقیقۀ بعد از ظهر پایان یافت.

وزیر مالیه از فیصله محکمه استقبال کرد. بتسال-السموتریچ گفت محکمه دریافت که اعتصاب سیاسی بود.

وی افزود که دوران چنین اعمال غیرقانونی به گفتۀ وی پایان یافته است.

بیشتر در این باره: صدها هزار معترض در اسرائیل پس از کشته شدن ۶ گروگان خواستار آتش‌بس با حماس شدند

آقای سموتریچ یکجا با صدرعظم بنیامین نتانیاهو از این اعتصاب به ستره محکمۀ کار عاجل شکایت کرده، استدلال نمودند که اگر حق اشتغال و حقوق کارگران سلب می‌شد، در آن صورت ضرورت اعتصاب دیده می‌شد.

این اعتصاب بعد از آن راه‌اندازی شد که دریافت اجساد شش تن دیگر از گروگان‌های اسرائیلی با تظاهرات گسترده در اسرائیل دنبال شد.

اردوی اسرائیل روز یک‌شنبه اعلان کرد که در یکی از تونل‌های رفح در جنوب غزه اجساد شش گروگان دیگر اسرائیلی را دریافت کرد.

اردو گفت که این افراد امکان دارد دو یا سه روز قبل از اینکه اجساد‌شان دریافت شود از سوی حماس کشته شده بودند.

اعلامیۀ وزارت دفاع اسرائیل گفت که این اجساد از سه زن و سه مرد بود.

بعد از دریافت این اجساد در تونلی در رفح، خانواده‌های ۱۰۱ گروگان باقیمانده نزد حماس از مردم خواستار شدند که با اعتراضات خود اسرائیل را تکان دهند.

رهبران اوپوزیسیون نتانیاهو را به تعلل در نهایی ساختن توافق برای رهایی گروگانان متهم می‌کنند.

انجمن خانواده‌های گروگانان از مردم اسرائیل خواستار شد تا ساعت چهار عصر روز یک‌شنبه پیشروی دفتر صدراعظم در بیت‌المقدس و ساعت نه شب پیشروی وزارت دفاع در تل‌ابیب به اعتراضات بپردازند.

این انجمن از اتحادیۀ همه کارگران اسرائیلی نیز خواستار شد که سر از روز دوشنبه فعالیت‌های اقتصادی خود را متوقف و اعتصاب کاری کنند.

بیشتر در این باره:

صدها هزار معترض در اسرائیل پس از کشته شدن ۶ گروگان خواستار آتش‌بس با حماس شدندتظاهرات هزاران نفر در اسرائیل علیه نتانیاهو پس از کشف اجساد گروگان‌هاخانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی: نتانیاهو موانع صلح را ایجاد کرده استاجساد شش گروگان اسرائیلی در تونلی در رفح کشف شدادامه تشنج در غزه؛ نیروهای اسرائیلی به عملیات در برابر حماس ادامه داده اند

در عین حال رهبران اوپوزیسیون صدراعظم نتانیاهو را متهم می‌کنند که با تعلل در رسیدن به یک توافق برای رهایی گروگانان، دستان خود را به خون گروگانان آغشته کرده و تقصیر قتل این جوانان را چون یک لکه سیاه در کارنامۀ خود ثبت کرده است.