منابع: بریتانیا قصد بستن سفارت افغانستان را دارد؛ دیپلمات‌ها ۹۰ روز مهلت دارند تا آن کشور را ترک کنند

سفارت افغانستان در لندن

بر اساس گزارش‌ها، حکومت بریتانیا قصد دارد سفارت افغانستان در لندن را ببندد. یک مسئول امور قونسلی سفارت افغانستان در بریتانیا که نخواست به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش شود، امروز یک‌شنبه (۱۸ سنبله) به رادیو آزادی گفت که وزارت امور خارجۀ بریتانیا روز جمعه از زلمی رسول، سفیر جمهوری مخلوع افغانستان در لندن، درخواست کرده است تا تاریخ ۲۷ سپتمبر سفارت افغانستان را ببندد.

این در حالی است که مدتی پیش، حکومت طالبان از سفارت افغانستان خواسته بود تا با وزارت امور خارجۀ این گروه همکاری داشته باشد، اما سفارت از این کار خودداری کرد و طالبان نهایتاً خدمات قنسولی این سفارت را باطل اعلام کردند.

منبع افزود که وزارت امور خارجۀ بریتانیا گفته است که امور سفارت را به نمایندگان طالبان هم واگذار نخواهد کرد، اما در نهایت تصمیم به بستن دروازۀ سفارت گرفته شده است. همچنین گفته می‌شود که به کارمندان سفارت افغانستان ۹۰ روز مهلت داده شده است تا بریتانیا را ترک کنند.

تا کنون، وزارت امور خارجۀ بریتانیا در این باره اظهار نظر رسمی نکرده و سفارت افغانستان در لندن نیز رسماً دربارهٔ بسته شدن سفارت واکنشی نشان نداده است.

این دومین سفارت افغانستان است که در کشورهای غربی بسته می‌شود. پیش از این، امریکا سفارت افغانستان در واشنگتن را بسته بود.