مقامات محلی در ولایت خوست: درگیری میان طالبان و نیروهای پاکستانی در ولسوالی زازی به پایان رسیده است

یک سرباز طالبان و یک سرباز پاکستانی در درگیری‌های مرزی در خوست کشته شده‌اند.

مقام‌های محلی حکومت طالبان در ولایت خوست از پایان درگیری میان نیروهای مرزی طالبان و پاکستان خبر می‌دهند.

مستغفر گربز، سخنگوی والی طالبان در خوست، روز دوشنبه ۹ سپتمبر به رادیو آزادی گفت که این درگیری که در پاسخ به حملۀ شب گذشتۀ نیروهای پاکستانی یک پس از چاشت دوشنبه صورت گرفته بود، پایان یافته است.

او گفت:
«اکنون وضعیت کاملاً نورمال است. نزدیک به یک بجه تبادلۀ شلیک‌ها صورت گرفته بود که در پاسخ به حملۀ نیروهای پاکستانی بود که بالای نیروهای امارت شلیک کرده بودند. اکنون جنگ به پایان رسیده است و تلفات ندارد.»

اما، یک نیروی محلی طالبان در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست ادعا می‌کند که یک تن از نیروهای طالبان در این درگیری کشته و شماری از سربازان پاکستانی مورد هدف مرمی هاوان قرار گرفته‌اند.

او بدون ذکر نامش به رادیو آزادی گفت:
«در این رویداد در ولسوالی زازی میدان یک سرباز طالب شهید شده است و حدود ۱۲ یا ۱۳ سرباز پاکستانی مورد هدف مرمی هاوان قرار گرفته‌اند.»

بیشتر در این باره: طالبان و نیروهای مرزی پاکستان بار دیگر در ولسوالی ځاځی میدان ولایت خوست درگیر شدند

این درحالی‌ست که بخش رادیو مشال رادیو آزادی به نقل از یک بزرگ قومی در مناطق مرزی پاکستان گزارش داده که در این درگیری که به پایان رسیده، یک سرباز پاکستانی کشته شده است.

گفتنی‌ست در این درگیری از سلاح‌های سنگین استفاده شده و طالبان نیروهای کمکی را با تانک از کابل به خوست انتقال داده بودند.

به اساس گزارش‌ها، مردم از روستاهای پلوسه و سیتوان در ولسوالی زازی میدان خوست به خاطر درگیری‌های شدید مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده بودند و مشخص نیست که پس از درگیری به خانه‌های‌شان برگشته‌اند یا نه.

این درحالی‌ست که ناوقت شب یک‌شنبه نیز درگیری میان نیروهای مرزی طالبان و پاکستان صورت گرفته بود که به گفتۀ مستغفر گربز، سخنگوی والی طالبان در خوست، در این درگیری یک تن کشته و سه تن به شمول یک زن زخمی شده‌اند.

نیروهای مرزی طالبان و پاکستان هرزگاهی در مناطق مرزی درگیر می‌شوند، طی یک ماه گذشته این دومین مورد از درگیری میان دو طرف است که گزارش شده است.

اما دو تن از باشندۀ‌گان محل به شرط عدم افشای نام‌شان به رادیو آزادی گفتند که در نتیجۀ حملات راکتی پاکستان دست‌کم ۸ باشندۀ محل زخمی شده‌اند و یک سرباز طالبان هم کشته شده است.

از چند روز به این‌سو نیروهای سرحدی طالبان و ملیشه‌های پاکستانی در ولسوالی زازی میدان به خاطر ایجاد یک پوستۀ امنیتی از سوی نیروهای طالبان با هم درگیر شده‌اند.