مناظره آمریکا: ترامپ هریس را به ضعف در مهاجرت متهم کرد؛ هریس: ترامپ حقوق زنان را نقض کرده است

این مناظرۀ تلویزیونی تنها چند روز قبل از آغاز رای‌گیری زودهنگام در برخی ایالت‌های امریکا برگزار شد.

نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در مناظرۀ شب گذشته پالیسی‌های همدیگر را مورد انتقاد قرار داده و تلاش کردند تا رای‌دهندگان امریکایی را به نفع خود قانع کنند.

این مناظره میان کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، و دونالد ترامپ، رقیبش از حزب جمهوری‌خواه، برگزار شد.

پس از نخستین مناظرۀ تلویزیونی میان کامالا هریس و دونالد ترامپ، هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در نظرسنجی‌ها همچنان نزدیک به هم هستند. این مناظره که از سوی شبکۀ ای‌بی‌سی برگزار و به‌طور زنده پخش شد، فرصتی برای هر دو نامزد فراهم کرد تا رای‌دهندگانی را که هنوز تصمیم نگرفته‌اند، به نفع خود قانع کنند.

ترامپ در مناظره، با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی کامالا هریس شروع کرد، دو موضوعی که برای رای‌دهندگان امریکایی بسیار مهم تلقی می‌شوند. او تأکید کرد که تورم در ایالات متحده تحت ادارۀ جو بایدن و معاونش، هریس، افزایش یافته و مهاجرت‌های غیرقانونی فشار بیشتری بر بودجه شهرها وارد کرده است.

بیشتر در این باره: مناظرۀ انتخاباتی در امریکا؛ هریس: توافق ترامپ با طالبان «بدترین معامله» بود. ترامپ: خروج از افغانستان «شرم‌آورترین لحظه» بود

از سوی دیگر، هریس در بخش‌هایی از مناظره موفق شد دست بالا را بگیرد. او ترامپ را به زیر پا گذاشتن آزادی زنان متهم کرد، به‌ویژه پس از اینکه ترامپ از تصمیم ستره محکمه در سال ۲۰۲۲ حمایت کرده بود که به ایالت‌ها اجازه داد شرایط سقط جنین را تعیین کنند.

ترامپ و هریس در مناظرۀ تلویزیونی دیشب تلاش داشتند تا نظر رای‌دهندگان بلاتکلیف را جلب کنند.

ترامپ ۷۸ ساله که یک دورۀ ریاست‌جمهوری را پشت سر گذاشته، در این مناظره صبورتر به نظر می‌رسید و تمرکز خود را بیشتر بر نقاط ضعف هریس گذاشته بود. هریس، ۵۹ ساله، تلاش کرد تا جایگاه خود را در موضوعات کلیدی به رای‌دهندگان امریکایی توضیح دهد.

این مناظره ۸ هفته پیش از برگزاری انتخابات در ۵ نوامبر و تنها چند روز پیش از آغاز رای‌گیری زودهنگام در برخی ایالت‌های امریکا برگزار شد.