تیر اندازی افراد مسلح ناشناس در مرز میان غور و دایکندی، چهارده کشته و پنج زخمی بجا گذاشت

شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور.

منابع محلی در دایکندی می گویند که مردان مسلح ناشناس موتر حامل باشندگان این ولایت را در مسیر دایکندی – غور توقف داده و آنان را تیرباران کردند.

یک باشندۀ روستای قریودال ولسوالی سنگ ‌تخت‌وبندر دایکندی که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش در گزارش گرفته نشود، ناوقت روز پنجشنبه به رادیو آزادی گفت که این افراد برای استقبال از زائران کربلا به شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور می رفتند:

« اقارب و قوم های آنان به کربلا رفته بودند و از آنجا به فیروزکوه بازگشته بودند. این افراد به استقبال شان می رفتند. چهار نفر کمین گرفته بودند و آنها را تیرباران کردند. چهارده نفر کشته شده که همه پسران جوان بودند. ۵ تن دیگر زخمی شدند.»

گفته شده است که این گروه از افراد برای استقبال از زیران برگشته از کربلا، از دایکندی به شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور می رفتند که هدف قرار گرفتند.

به گفتۀ او، همه قربانیان ساکنان روستای قریودال هستند.

از سوی دیگر هادی رحیمی زاده سابق عضو شورای ولایتی دایکندی نیز به رادیو آزادی گفت که در این رویداد چهارده تن کشته شده اند:

« تا هنوزگزارش موثق که ما از مردم محل به دست آوردیم ،چهارده نفر متاسفانه به شهادت رسیده کشته شده اند و چهار نفر دیگر زخمی اند و از بین زخمی ها دو نفر گفته می شود که حال شان بد است. متاسفانه از این گونه حوادث و رویداد های وحشتناک قبلاً هم اتفاق افتاده بود.»

مسئولیت این تیراندازی را که پس از ظهر روز پنجشنبه ۲۲ سنبله رخداد کسی یا گروهی هنوز نپذیرفته است.مقام های محلی طالبان در دایکندی تا زمان تهیۀ گزارش در مورد این رویداد چیزی نگفته بودند.

مولوی عبدالحی زعیم رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در غور رویداد را تایید کرده و گفته است که تیراندازی در مربوطات این ولایت صورت نگرفته است.