کشته شدن ابراهیم عقیل فرمانده ارشد گروه حزب الله لبنان با واکنش‌های فراوان به همراه شده است

ساختمانی که هدف حمله اسرائیل قرار گرفت و فرمانده ارشد حزب الله لبنان در آن کشته شد.

کشته شدن ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد نظامی گروه حزب‌الله لبنان واکنش‌هایی را به دنبال داشته است. ابراهیم عقیل همراه با شمار دیگری از فرماندهان این گروه بر اثر حمله هوایی اسرائیل به جنوب بیروت، کشته شد.

به گزارش رادیوفردا بخش ایران رادیواروپای آزادی گروه حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که شام جمعه ۳۰ سنبله منتشر شد کشته شدن ابراهیم عقیل را تایید کرد و از او به عنوان یکی از رهبران ارشد این گروه نام برد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، این حمله را «وحشیانه و خبیثانه» و نقض حقوق بین‌الملل خواند و نوشت که لازم است توسط جامعه جهانی با قوی‌ترین عبارات محکوم گردد.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد شام جمعه در جلسه‌ای به بررسی اوضاع لبنان و تنش‌ها در منطقه پرداخت. رزماری دی کارلو، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور سیاسی، از تمامی کشورهای دارای نفوذ بر اسرائیل و حزب‌الله خواست که برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها که می‌تواند ویرانی‌هایی بزرگ‌تر به بار بیاورد استفاده کنند.

عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان نیز در این جلسه اسرائیل را مسئول انفجار پیجرها و وسایل ارتباطی در کشورش متهم کرد و گفت که دیگر هیچکس در این جهان در امان نیست.

در همین حال جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، از شهروندان امریکایی خواست که در حال حاضر به لبنان سفر نکنند یا اگر در آن کشور حضور دارند فوراً آنجا را ترک کنند.

بحران در منطقه در پی حمله گروه افراطی حماس که ایالات متحده و اتحادیه اروپا آنرا یک سازمان تروریستی می دانند، به جنوب اسرائیل در سال گذشته آغاز شد. در حمله حماس حدود ۱۲۰۰ تن کشته و ۲۵۰ تن دیگر گروگان گرفته شدند. اسرائیل در واکنش به این حمله، عملیاتی را در سراسر نوار غزه آغاز کرد که به بر اساس گزارشها، تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر کشته برجای گذاشته است.