کمیته حفاظت از خبرنگاران از طالبان خواست ممنوعیت پخش برنامه‌های سیاسی از رسانه ها را پس بگیرد

کمیته حمایت از خبرنگاران که مقر آن در نیویارک است.

کمیته حفاظت از خبرنگارانCPJ می گوید که حکومت طالبان باید تصمیمش در مورد ممنوعیت پخش زنده برنامه های سیاسی در رسانه های افغانستان را پس بگیرد.

این کمیته روزگذشته سه شنبه (۳ میزان) این را با نشر اعلامیه ای در صفحه انترنتی خود گفت.

در این اعلامیه به نقل از بیه لی یی، هماهنگ کننده برنامه آسیایی کمیته حفاظت از خبرنگاران آمده که گفته است، محدودیت های جدید از سوی طالبان نشان دهنده پایان آزادی های اساسی رسانه ها در افغانستان است.

به گفته خانم بیه لی یی، این اقدام تلاش برای مبدل کردن رسانه ها به ابزار تبلیغاتی طالبان می باشد که باید به یکبارگی و برای همیشه متوقف شود.

کمیته حفاظت از خبرنگاران به نقل از دو خبرنگار که نام هایشان را ذکر نکرده می گوید که وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان روز یکشنبه مدیران رسانه ها را در شهر کابل احضار نموده و فهرست از محدودیت های تازه آزادی رسانه ها را صادر کرد.

براساس این محدودیت ها، خبرنگاران که برنامه های سیاسی زنده را همه روزه تولید می کنند باید هر صبح در مورد موضوعات و شرکت کننده های پیشنهادی آن از طالبان تاییدی بگیرد و سپس برنامه ها را ضبط کنند و این برنامه ها باید پیش از نشر از سوی طالبان تایید شوند.

پیش از این سازمان حمایت از خبرنگاران افغانستان روزدوشنبه مدعی شد که حکومت طالبان، فهرست تحلیلگران و مهمانان مورد اعتماد خود را به بحث های سیاسی رسانه ها معرفی کرده است.