جدال برای پیروزی؛ افغانستان و پاراگوای امروز به مصاف هم می‌روند

اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان | عکس از: ذبیح‌الله شهزاد، رادیو آزادی

تیم ملی فوتسال افغانستان برای صعود به دور یک‌چهارم نهایی امروز مقابل پاراگوای مسابقه می‌دهد.

مسابقه میان تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و پاراگوای، امروز چهارشنبه چهارم میزان در سالون هوموی تاشکند ساعت هفت‌ونیم شام به وقت کابل برگزار می‌شود.

افغانستان از گروپ "C" به‌عنوان تیم برتر سوم توانسته است به یک‌هشتم نهایی صعود کند، اما تیم پاراگوای از گروپ "A" به‌عنوان تیم اول به این مرحله راه یافته است.

هر دو تیم قبل از آغاز جام جهانی فوتسال، در تاشکند و در یک بازی دوستانه باهم دو بر دو مساوی کرده‌اند. افغانستان که یک بازی درخشان مقابل آرجنتاین، قهرمان فوتسال جهان، انجام داده است، امیدوار است که در این بازی به پیروزی برسد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد.

بیشتر در این باره: با شکست تاجیکستان، صعود افغانستان به دور بعدی جام جهانی فوتسال قطعی شد

افغانستان که از آسیا نمایندگی می‌کند، جز سه تیم حاضر در مرحلۀ یک‌هشتم نهایی است. دو تیم ازبکستان و تاجیکستان هر دو در دور گروهی حذف شدند و هم‌اکنون تیم‌های ایران، تایلند و افغانستان در تلاش رسیدن به دور بعدی هستند.

در همین حال، در دو بازی مرحلۀ یک‌هشتم نهایی که دیروز سه‌شنبه سوم میزان برگزار شد، برازیل ۵ بر ۰ کرواسیا را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی گردید و اوکراین ۳ بر ۱ هالند را برد و به دور کوارترفاینل صعود کرد.

اگر افغانستان در بازی مقابل پاراگوای برنده شود به جمع هشت تیم برتر این مسابقات خواهد پیوست

ذبیح‌الله شهزاد خبرنگار رادیو آزادی با "سعید بوزامبی" ملی‌پوش هالند پس از بازی آنان مقابل اوکراین مصاحبه‌ای انجام داد و این بازیکن در مورد مسابقۀ افغانستان و پاراگوای گفت، «پاراگوای تیم خوبی است و از این تیم آشنایی کامل دارم، اما من علاقه‌مند تیم افغانستان هستم و امیدوارم که بتواند پاراگوای را ببرد.»

سعید و تیمش در دور گروهی موفق شده بودند که تیم پاراگوای را ۵ بر ۲ شکست دهند.

امروز در کنار بازی افغانستان و پاراگوای، یک مسابقۀ دیگر نیز در مرحلۀ یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتسال برگزار می‌شود که اسپانیا و ونزویلا مقابل هم مسابقه می‌دهند.