پاکستان در مورد برخی کارت های مهاجرین افغان و احتمال تمدید آن بررسی های تازه انجام میدهد

تعدادی از مهاجرین افغان در پاکستان که کارت های اقامت ان کشور را نیز دارند اما با خطر اخراج مواجه هستند.

پاکستان برنامه بررسی کارتهای اقامه پناهجویان افغان را در این کشور را توسعه میدهد . در این مورد، امیر مقاموزیر دولت پاکستان در امور مناطق سرحدی این کشور، به روز جمعه در جریان دیدار از یک کمپ پناهجویان افغانستان در بلوچستان سخن گفت.

به نوشته بعضی از رسانه های افغان و روزنامه دان پاکستان، امیر مقام از کمپ سارانان در قلعه عبدالله به پناجویان این کمپ گفت که پاکستان بعد از بررسی دقیق ، بعضی از کارتهای فسخ شده اقامه را شاید دوباره با اعتبار اعلان نماید.

او از جامعه جهانی، ملل متحد و حکومت طالبان خواست که در بخش اسکان مجدد پناهجویان افغان به وطن شان کمک کنند ، مهاجرانی که به گفته او سالها در پاکستان زنده گی کرده اند.

او همچنان تائيد نمود که شرایط این کمپ مهاجرین بسیار ناگوار است و پناهجویان در اینجا از کمبود آب اشامیدنی، برق و مشکلات دیگر رنج می برند.

پاکستان در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۳ اعلان نمود که تمام پناهجویان بدون اسناد افغان را از این کشور خارج میکند. نظر به معلومات ملل متحد از آنوقت تا حال ۷۰۰ هزار پناهجوی افغان به کشورشان برگردانده شده اند.

این عمل اعتراضات بین المللی را دامن زده زیرا چنین ترس وجود دارد که یک تعداد زیاد از این افراد ممکن است در افغانستان با تهدید های امنیتی رو به رو شوند.