اسرائیل حملات جدید هوایی را بر اهداف حوثی‌ها در یمن آغاز کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرده که اهداف شورشیان حوثی را در حدیده و رأس‌العیسا بمباران کرده است.

ارتش اسرائیل حملاتش را بر گروه‌های تحت حمایت ایران تشدید کرده و این‌بار به روز یک‌شنبه شهر بندری حدیدۀ یمن را بمباران کرده است.

حوثی‌های یمن، حزب‌الله لبنان و حماس در غزه از جمله گروه‌های نیابتی ایران به شمار می‌روند.

ایالات متحدۀ امریکا حوثی‌های یمن، حزب‌الله لبنان و حماس را به‌عنوان گروه‌های تروریستی می‌شناسد.

دیوید آوراهام، سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه مدعی شده که آنان روز یک‌شنبه حملات گسترده‌ای را بر اهداف مورد استفادۀ شورشیان حوثی در حدیده و رأس‌العیسا انجام دادند که در این حملات از ده‌ها طیاره به شمول جت‌های جنگی و طیاره‌های سوخت‌رسان و اکمالاتی استفاده شده بود.

بیشتر در این باره: تحولات لبنان؛ نتانیاهو: کشته شدن حسن نصرالله یک اقدام ضروری برای «تغییر توازن قوا در منطقه» بود

به گفتۀ سخنگوی ارتش اسرائیل، در این حملات یک استیشن برق تحت کنترل شورشیان حوثی و یک بندر بحری که برای واردات تیل استفاده می‌شد، هدف قرار داده شده است.

رویترز هم به نقل از مردم محل در حدیده نوشته که در نتیجۀ این حملات برق برخی مناطق این شهر بندری قطع شده است.

حوثی‌های یمن در روزهای اخیر در واکنش به حملات گستردۀ اسرائیل بر اهداف حزب‌الله در لبنان با استفاده از راکت و طیاره‌های بدون سرنشین به اسرائیل حمله کرده‌اند.

شورشیان حوثی از سال گذشته به این سو برخی کشتی‌ها را در خلیج فارس هدف قرار داده و بر اسرائیل هم راکت پراگنی کرده و مدعی شده که از جنگجویان حماس حمایت می‌کنند.

اسرائیل، شورشیان حوثی را متهم به حملات پراکنده بر کشور خود می‌کند

امریکا حزب‌الله و حماس را به‌عنوان سازمان‌های تروریستی می‌شناسد. اتحادیۀ اروپا نیز حماس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده و شاخۀ نظامی حزب‌الله را در لیست سیاه قرار داده است.

حملات هوایی مکرر اسرائیل به لبنان و اکنون یمن در بحبوحۀ درخواست‌های ملل متحد و قدرت‌های بزرگ از جمله متحد نزدیک اسرائیل (واشنگتن) برای کاهش خشونت‌ها صورت می‌گیرد.

فرانسه اعلام کرده است که ژان نوئل باروت، وزیر خارجۀ این کشور پس از صحبت تیلیفونی با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان ناوقت روز یک‌شنبه برای مذاکره به بیروت رفته است.

پاریس همچنین خواستار توقف فوری حملات اسرائیل بر لبنان شده است.

بیشتر در این باره:

وزرای خارجه فرانسه و بریتانیا خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و حزب الله شدندحوثی‌های یمن با طیارهٔ بدون سرنشین به پایتخت اسرائیل حمله کردند

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید به تاریخ ۲۹ سپتمبر هشدار داد که یک جنگ در مقیاس وسیع به اسرائیل کمک نمی‌کند تا مردم خود را به‌گونۀ امن به مناطق شمالی در نزدیک مرز لبنان بازگرداند.

کربی به سی‌ان‌ان گفت که جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله قطعاً راهی نیست که اسرائیل با ایران در پیش گیرد و آنان باور دارند که اگر اسرائیل می‌خواهد این افراد به سلامت و دائم به خانه بازگردند، راه دیپلماتیک راه درستی است.