طالبان: شماری از اعضای داعش به شمول یک تبعۀ تاجیکستان را بازداشت کردیم

عکس از آرشیف

حکومت طالبان اعلام کرده‌است که شماری از اعضای شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی (داعش) را، که شامل یک تبعۀ تاجکستانی می‌شود، بازداشت کرده‌است. به گفتۀ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، این افراد در حمله‌ای که بر کارکنان ریاست نظارت و تعقیب فرمان‌ها (لوی سارنوالی قبلی) در تاریخ ۱۲ سنبله انجام شد، دست داشتند. در آن حمله، به گفتۀ طالبان، ۶ نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

با این حال، انجمن سارنوالان افغانستان اعلام کرده‌بود که در این حمله، دست‌کم ۱۶ سارنوال افغان جان خود را از دست دادند.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین مدعی شده‌است که اعضای مسلح شاخۀ خراسان داعش در نتیجۀ عملیات طالبان از افغانستان بیرون رفته و اکنون در مناطق بلوچستان و خیبرپختونخوا در پاکستان کمپ‌های آموزشی دارند و حملات خود در افغانستان را از آنجا برنامه‌ریزی می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد افزوده که افراد بازداشت شده در شماری از حملات دیگر در کابل و برخی مناطق دیگر از جمله حمله بر گردشگران در بامیان دست داشتند.

مجاهد مدعی شده که افراد مسلح شاخۀ ولایت خراسان داعش به کمک‌ برخی سازمان‌های استخباراتی به بلوچستان و خیبرپختونخوا منتقل شدند.

او همچنان ادعا کرده که اکنون این گروه در این مناطق کمپ‌های آموزشی دارد و از این جای‌ها به افغانستان و برخی کشورهای دیگر حمله می‌کند.