اسرائیل می‌گوید که عملیات زمینی «محدود» به لبنان را آغاز کرده است

اردوی اسرائیل از آغاز عملیات به محدود به مناطقی از لبنان خبر داده است.

اردوی اسرائیل می گوید که « عملیات زمینی محدود » را در لبنان «علیه اهداف و زیرساخت های» حزب الله آغاز کرده است. این عملیات پس از ساعت‌ها حملات هدفمند اسرائیل به لبنان و در بحبوحه تحرکات محدود غیرنظامیان در برخی از مناطق مرزی اسرائیل انجام شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، اردوی اسرائیل در بیانیه‌ای گفته است: «بر اساس تصمیم رده‌های سیاسی، از ساعاتی پیش، اردو حملات زمینی محدود، محلی و هدف‌دار را بر اساس اطلاعات دقیق علیه اهداف و زیرساخت‌های تروریستی حزب‌الله در جنوب لبنان آغاز کرده‌ایم»

امریکا و اسرائیل حزب‌الله گروه تروریستی می‌دانند.

ساعاتی پیش از این حمله، وزیردفاع اسرائیل تلویحا گفته بود که برای عملیات زمینی دربرابر حزب الله لبنان آمادگی می گیرند.

یواف گالانت روز دوشنبه در خطاب به نیروهای زرهی وپیاده اسرائیل درشمال این کشور گفت که کشته شدن حسن نصرالله منشی عمومی حزب الله لبنان یک گام بسیار مهم است ولی همه چیز نیست.

وی گفت که از تمام ظرفیت های نظامی اسرائیل استفاده خواهد شد.

بیشتر در این باره: معاون حزب‌الله: به‌زودی از طریق مکانیزم داخلی، رهبر جدیدی انتخاب خواهد شد

این درحالیست که شیخ نعیم معاون رهبری حزب الله لبنان روز دوشنبه گفت که این گروه دربرابر حمله زمینی اسرائیل به جنوب لبنان آمادگی دارد.

ازسوی دیگر سازمان حقوق بشر سوریه که مقرآن درلندن است گفت که درنتیجه حمله اسرائیل بریک منطقه سوریه درنزدیکی سرحدات لبنان هفت نفر به شمول ۵ شبه نظامی ایرانی وگروه های مورد حمایت ایران زخمی شده اند.

این سازمان مستقل نظارت حقوق بشر گفت که طیاره های اسرائیلی روز دوشنبه یک ساختمانی را در نزدیکی قریه مرزی جدیده یابوس بمباران کرد که درنتیجه دوغیرنظامی سوری و۵ شبه نظامی ایرانی و مورد حمایت ایران زخمی شدند.

ازسوی دیگر کمشنری عالی ملل متحد برای پناهجویان می گوید که در روزهای اخیر حدود صد هزار نفر از بیم حملات اسرائیل از لبنان به سوریه فرار کرده اند.

درعین حال، بعد از کشته شدن رهبر حزب الله لبنان توسط اسرائیل وافزایش تنش میان این گروه واسرائیل نگرانی از عواقب این رویداد درمنطقه وغرب روبه افزایش نهاده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه گفت که ایران نیازی نمی بیند که نیروهای خود یا جنگجویان داوطلب به لبنان اعزام کند.

کنعنانی: کشورها وملت های منطقه به شمول لبنان توانایی واقتدار لازم برای مقابله با اسرائیل را دارند

ناصر کنعانی گفت ایران به این باوراست که کشورها وملت های منطقه به شمول لبنان توانایی واقتدار لازم برای مقابله با اسرائیل را دارند ونیازی به اعزام نیروهای کمکی و دواطلب ازسوی ایران نیست.

آقای کنعانی درپاسخ به سوال خبرنگار وال ستریت ژورنال گفت :"

هیچ درخواستی نیز از هیچ طرفی نداشتیم و اطمینان داریم که آن‌ها (حزب‌الله) نیازی به کمک‌های انسانی از این دست ندارند."

وزارت صحت عامه لبنان گفته است بر اثر حملات هوایی اسرائیل در روز های اخیر بیش از هزار نفر کشته شده‌اند.