تام ویست نماینده پیشین ایالات متحده برای افغانستان، به ماموریت جدید در وزارت خارجهٔ امریکا توظیف شد

تام ویست نماینده اسبق ایالات متحده برای افغانستان که به عنوان سرپرست دفتر تحریم ها در مقر وزارت خارجه امریکا مقرر شده است.

تام ویست به عنوان سرپرستی دفتر هماهنگی تحریم ها در وزارت امور خارجه ایالات متحده توظیف شده است.

وی قبلا به حیث نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان کار میکرد.

در اعلامیه ای وزارت امور خارجۀ امریکا که به روز سه شنبه منتشر شد از قول انتونی بلینکن وزیر خارجۀ امریکا گفته شده که تام ویست از زمان انتصاب به این سمت در اکتبر سال ۲۰۲۱ به طور خستگی ناپذیر تلاش کرده تا هم منافع ملی ایالات متحده و همجنین رفاه مردم افغانستان را در سیاست امریکا برای افغانستان، تضمین کند.

اعلامیه از قول بلینکین می افزاید که ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکایش، به رهبری یک تلاش بشردوستانه قوی کمک کرده تا از قحطی گسترده‌تر در افغانستان جلوگیری کند و نیازهای فوری میلیون‌ها افغان را برآورده کرده است.

در اعلامیه همچنین گفته شده که ایالات متحده در نظارت از تهدیدات تروریستی هوشیار باقی مانده و در گفتگو برای اطمینان از اینکه افغانستان دیگر هرگز به سکوی پرتاب تروریزم علیه امریکا و یا متحدان آن تبدیل نخواهد شد، ادامه داده است.

اعلامیه از قول بلینکین می افزاید که تام ویست بطور ماهرانه ای دیپلوماسی امریکا در مورد افغانستان را در یک دوره پیچیده، رهبری کرده است.

در اعلامیه همچنین گفته شده که تعهد ایالات متحده به افغانستان یک اولویت دائمی است و در وزارت امور خارجه توسط کارن دکر، شارژدافیر این کشور برای افغانستان، خانم امیری فرستاده ویژه و سفیر جان مارک پامرشیم(John Mark Pommersheim)، رهبری خواهد شد.