آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران حمله راکتی تهران به اسرائیل را « مشروع » خواند

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران از حمله راکتی ایران به اسرائیل دفاع کرد و آن را مشروع خواند.

وی امروز در جریان یک خطبه نادر نماز جمعه در تهران، با اشاره به حمله راکتی ایران به اسرائیل که روز سه شنبه صورت گفت که عملیات نیروهای مسلح کاملاً قانونی و مشروع بود و اگر لازم شد آنها در آینده نیز این گونه حملات را انجام خواهند داد.

خامنه ای این اظهارات را در حالی بیان می کند که حملات هوایی و عملیات زمینی اسرائیل در لبنان ترس از درگیری گسترده تر منطقه ای در شرق میانه را افزایش داده است. پس از نزدیک به پنج سال این نخستین بار است که خامنه ای خطبه عمومی می دهد.

آخرین باری که او خطبه روز جمعه ایراد کرد در جنوری ۲۰۲۰ پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران ایران در حمله ایالات متحده در بغداد بود.

پس از حمله راکتی ایران به پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق، امریکا سلیمانی را هدف حمله قرار داد.

گفته شده است که پس از سخنرانی خامنه ای، مراسم تشییع جنازه برای رهبر پیشین حزب الله که امریکا آن را به عنوان یک گروه تروریستی می شناسد، برگزار خواهد شد. اتحادیه اروپا شاخه نظامی حماس را در فهرست سازمان های تروریستی درج کرده است و بخش سیاسی این حزب تعدادی از کرسی ها را در پارلمان لبنان در اختیار دارد.

حسن نصرالله هفته گذشته در یک حمله هوایی اسرائیل در جنوب بیروت کشته شد. ایران در مورد حمله راکتی این هفته به اسرائیل گفت که این حمله را برای انتقام ترور حسن نصرالله انجام داده است.

صدراعظم اسرائیل این کار را اشتباه بزرگ ایران خواند و تهدید به حمله قوی تلافی جویانه کرد.