گزارش‌ها: شش طالب مسلح در پنجشیر زخمی شدند

ولایت پنجشیر در نقشه افغانستان .

مسولین طالبان در ولایت پنجشیر تأیید میکنند که در نتیجه یک انفجار در این ولایت شش تن از نیرو های این گروه زحمی شدند.

عابد الله عقاب سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان در ولایت پنجشیر به برخی از رسانه های محلی گفته است ، اوایل شب گذشته در قریه‌ی عبدالله خیل از مربوطات ولسوالی دره‌ی این ولایت دریک قرارگاه نظامی نیروهای آنان به اثر آتش گرفتن بالون گاز، انفجار رخ داده است.ک

از سوی دیگر جبهۀ ضد طالبان موسوم به مقاومت ملی در یک اعلامیۀ خبری در صفحه‌ی « X » ( تویتر سابق) خود گفته است نیرو های این جبهه طالبان را در قریه‌ی عبدالله خیل ولسوالی درۀ ولایت پنجشیر هدف قرار دادند که در این حمله ۱۳ تن از نظامیان طالبان کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

این ادعا رسماً از سوی طالبان تأیید نشده ، اما صیف الدین لتون سخنگوی والی طالبان در ولایت پنجشیر با نشر خبرنامه‌ی گفته است ، در جریان تبدیلی گروه های نظامی شان در محل به منظور چک کردن سلاح های شان ، تیر اندازی کرده اند .
شماری از باشتده گان محل از شاهدان عینی در صحبت بارادیو آزادی میگویند صدای انفجار و تیر اندازی را شنیده اند که پس از آن اجساد و زخمی های نظامیان طالبان از محل رویداد انتقال داده شدند .

این درحالیست که به اساس معلومات برخی از منابع ، در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نیروی نظامی طالبان در ولایت پنجشیر مستقر استند و تمام روستاهای این ولایت را با روش سختگیرانه کنترول میکنند .
حدود یک سال پیش نیز در منطقه‌ی درهٔ عبدالله خیل پنجشیر، میان مردم مسلح محل و نیروهای طالبان در گیری های خونین رخ داد که هر دو طرف تلفات سنگین دادند .