باران‌های شدید و سیلاب در نرنگ کنر یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت

باشنده‌گان نرنگ کنر از مسئولان خواستار کمک‌های عاجل به سیلاب‌زدگان شده‌اند.

باران‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب در ولسوالی نرنگ ولایت کنر روز شنبه (۱۴ میزان) در کنار خسارات مالی، یک کشته و چند زخمی نیز بر جای گذاشته است.

حیات‌الله، یک باشندهٔ قریۀ لمتک این ولسوالی به رادیو آزادی گفت که ده‌ها خانه در این روستا تخریب شده‌اند.

"سیلاب آمد و خانۀ ما را نیز تخریب کرده و همچنان به همسایه‌های ما زیاد آسیب رسیده و ۵۰ خانه تخریب شده. در این قریه یک نفر جان باخته است و ۹ تن زخمی شده‌اند."

او افزود که سیلاب‌زدگان در وضعیت بدی به سر می‌برند.

این باشندهٔ ولسوالی نرنگ از مسئولان خواست که کمک‌های عاجل را به متضررین سیلاب فراهم کنند.

یاسین درمان، یک باشندهٔ دیگر این ولسوالی گفت که سیلاب به چندین روستا آسیب وارد کرده است.

"باران به حدی شدید بود که سیلاب‌های زیادی سرازیر شد و خسارات مالی و تلفات جانی به مردم وارد شده. یک تن جان باخته است و ۸ تن زخمی شده‌اند. تا ۶۰ رأس مواشی تلف شده است، ۷۵ خانه کاملاً تخریب شده، ۴۰۰ جریب زمین نیز تخریب شده است."

قاری ثابت‌الله صدیقی، رئیس ادارۀ آمادگی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در کنر، تایید کرد که در نتیجۀ باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب در ولسوالی نرنگ یک تن جان باخته است و خسارات مالی نیز به مردم وارد شده است.

او شام دیروز به رادیو آزادی گفت:

"تقریباً چهارصد جریب زمین زراعتی تخریب شده، ۸۵ خانه تخریب شده است، یک نفر جان باخته است و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. سروی انجام می‌شود و خانه‌هایی که زیاد تخریب شده است ان‌شاءالله از سوی ادارۀ ما با متضررین کمک صورت می‌گیرد."

پیش‌بینی ادارۀ هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان نشان می‌دهد که امروز یکشنبه (۱۵ میزان) در ۲۶ ولایت افغانستان احتمال باران‌های شدید و سیلاب وجود دارد.

این اداره در خبرنامه‌ای روز شنبه گفت که ولایت‌های بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، لوگر، پکتیا، خوست، کابل، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، پروان، سمنگان، میدان وردک، غزنی، بامیان، دایکندی، غور، بلخ، سرپل، فاریاب، بادغیس، هرات، فراه و هلمند امروز گواه باران شدید، رعد و برق، بادهای نسبتاً شدید و سیلاب‌های آنی خواهند بود.

مقدار بارندگی در مناطق مختلف بین ۱۵ تا ۴۵ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.