هشدار امریکا به ایران: سوء قصد به جان ترمپ اقدام جنگی تلقی می‌شود

امریکا به ایران هشدار داده که از توطئه‌ها علیه جان ترمپ دست بکشد.

یک مقام امریکا می‌گوید که جزئیات توطئهٔ ایران علیه جان دونالد ترمپ به گونهٔ مستمر با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، در میان گذاشته شده است.

این مقام که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به خبرگزاری رویترز گفته که بایدن به مقامات ادارۀ خود دستور داده که به توطئهٔ ایران علیه امریکایی‌ها رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش، طبق دستور بایدن، مقامات ارشد امریکایی به رهبری حکومت ایران گفته‌اند که از توطئه‌ها علیه دونالد ترمپ و دیگر مقامات سابق امریکا دست بردارند.

به گفتهٔ این منبع، واشنگتن به ایرانی‌ها گفته که هرگونه سوء قصد به جان ترمپ به‌عنوان یک اقدام جنگی تلقی خواهد شد.

ترمپ که نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا است، اخیراً با چندین حادثهٔ امنیتی مواجه شده است.

بیشتر در این باره: سه عضو سپاه پاسداران ایران از سوی امریکا به تلاش رخنه در کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ متهم شدند

در تیراندازی ماه جولای گذشته به گردهمایی ستاد انتخاباتی ترمپ، او از ناحیهٔ گوش مجروح شد، اما حداقل دو تن از هوادارانش کشته شدند.

در ماه گذشتهٔ سپتمبر، یک تیراندازی در نزدیکی زمین بازی گلف ترمپ رخ داد و ستاد انتخاباتی او این حادثه را حمله به جان او خواند.

قصر سفید قبلاً اعلام کرده بود که تهدیدهای ایران علیه ترمپ را از نزدیک زیر نظر دارد و گفته بود حملهٔ ایران به هر امریکایی عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حکومت ایران هر گونه اتهام مداخله در امور امریکا را رد کرده و در مقابل، از چندین دهه به این‌سو امریکا را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده است.

ترمپ در سیزدهم ماه جولای مورد سوئ قصد قرار گرفت

مقامات ایرانی گفته‌اند که امریکا در سال ۱۹۵۳ علیه صدراعظم محمد مصدق کودتا کرد و سپس تا سال ۲۰۲۰ در امور ایران از جمله کشته شدن قاسم سلیمانی، قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دست داشت.

مقامات امریکایی در حالی از تهدیدهای ایران علیه امریکایی‌ها سخن می‌گویند که امریکا برای انتخابات ماه آینده آمادگی می‌گیرد.

دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور سابق، و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور فعلی، در این انتخابات با همدیگر رقابت خواهند کرد.