تیم ملی کریکت «الف» افغانستان تیم سریلانکا را شکست داد

اعضای تیم ملی الف کریکت افغانستان.

تیم ملی کریکت الف افغانستان امروز جمعه ۲۷ میزان موفق شد که سریلانکا را با تفاوت ۱۱ دوش در جام آسیایی شکست بدهد. در این مسابقه سریلانکا برنده قرعه بود و انتخاب توپ اندازی کرد.

تیم ملی کریکت الف افغانستان در ۲۰ آور با از دست دادن هفت ویکت ۱۶۷ دوش را برای حریف هدف تعیین کرد، سریلانکا در ۱۹.۳ آور همه ویکت هایش را از دست داد و با بدست آوردن ۱۵۵ دوش نتوانست که هدف را تکمیل کند و با تفاوت ۱۱ دوش از افغانستان شکست خورد.

جام کریکت تیم های الف یا ۲۳ سال آسیا، از امروز جمعه ۲۷ میزان با اشتراک هشت تیم به میزبانی عمان در دو گروپ آغاز شده است که افغانستان در گروپ "A" با تیم های سریلانکا، بنگله دیش و هانگ کانگ همگروه شده است.

تیم های عمان، امارات، هند و پاکستان در گروپ "B" این رقابتها قرار دارند، افغانستان در بازی دوم اش به روز یکشنبه ۲۹ میزان ساعت شش شام به وقت کابل مقابل تیم بنگله دیش به میدان می رود، آخرین رقابت افغانستان در دور گروهی نیز به روز سه شنبه اول عقرب در برابر تیم هانگ کانگ انجام میشود.

فاینل این رقابتها قرار است که به تاریخ پنجم عقرب در شهر "العامرات" عمان برگزار شود، تیم ملی کریکت الف افغانستان در سالهای ۲۰۱۷ و۲۰۱۹ موفق شده است که تا مرحلۀ نیمه نهایی این رقابتها پیش برود اما هیچ گاه به مقام قهرمانی دست نیافته است.

جام کریکت ۲۳ سال آسیا از سال ۲۰۱۳ بدین سو برگزار میشود که در تاریخ این رقابتها تیم های ملی کریکت الف پاکستان و سریلانکا دوبار قهرمان شده اند و هندوستان تنها یک بار به مقام قهرمانی دست یافته است.