نیروهای اسرائیلی به دلیل هدف قرار دادن سربازان لبنانی معذرت خواهی کردند، اما حملات بر حزب الله و حماس ادامه دارد

نیرو های اسرائیلی در جنگ با حزب الله لبنان و گروه افراطی حماس در غزه .

اردوی اسرائیل روز دوشنبه از حمله ای که درنتیجه آن سه سرباز لبنانی در جنوب لبنان کشته شدند، عذرخواهی کرد و گفت که با اردوی این کشور در جنگ نیست و عساکر اسرائیلی گمان می کردند واسطه ای که هدف قرار گرفت، از حزب الله لبنان بوده است.

حزب الله یک سازمان نظامی – سیاسی است که ازسوی امریکا به عنوان یک سازمان هراس افگن شناخته می شود ولی اتحادیه اروپا تنها جناح نظامی آنرا در لیست سیاه شامل کرده است.

درعین حال ، حملات اسرائیل تقریبا دوازده شعبه یک مؤسسه مالی حزب‌الله را هدف قرار داد که اسرائیل می‌گوید از این نهاد های مالی برای تمویل حملات استفاده می‌شود، اما بسیاری از مردم عادی پس‌انداز خود را در آنجا نگه می‌دارند.

حزب الله لبنان هفته گذشته گفت با کشته شدن یحیی سنوار، رهبر گروه تندرو حماس، وارد یک مرحله ای جدید جنگ با اسرائیل شده است.

یحیی سنوار رهبر حماس که هفته گذشته در نتیجه حمله هوایی اسرائیل در نوار غزه کشته شد.

سنوار طراح حمله اکتوبر سال گذشته به جنوب اسرائیل پنداشته می شود که درنتیجه به اساس ارقام اسرائیل حدود ۱۲۰۰ تن کشته ۲۵۰ تن دیگر گروگان گرفته شدند.

گروه حماس ازسوی امریکا واتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان هراس افگن شناخته میشود.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل ، متعهد شده که حماس را از بین می برد و ده ها گروگان را که نزد این گروه است ، بازمی گرداند.

سه سرباز لبنانی در نتیجه حمله هوایی اردوی اسرائیل کشته شدند

حماس می گوید تنها در بدل آتش بس پایدار، عقب نشینی کامل نیرو های اسرائیلی از غزه و آزادی زندانیان فلسطینی، گروگان ها را آزاد می کند.

مقامات صحی در نوار غزه به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفتند که بیش از ۱۲ جسد کشته شدگان حملات هوایی و زمینی روز دوشنبه اسرائیل درشمال غزه را جمع آوری کردند .

بخش عاجل وزارت صحت عامه در نوار غزه که ازسوی حماس اداره می شود گفت کشته شدگان شامل شش مردی اند که اوایل روز دوشنبه هنگام تلاش برای تامین آب آشامیدنی درکمپ آوارگان درشهر جبالیا کشته شدند.

این منابع افزودند که چهار نفر دیگر به شمول دو زن دریک حمله به یک منطقه ای که بیجا شدگان درآنجا پناه گرفته اند کشته شدند وسه نفر دیگر دریک حمله به مکتبی که به پناگاه تبدیل شده است درنزدیکی شهرک سرحدی بیت حانون کشته شدند.

مناطقی که در نتیجه عملیات اردوی اسرائیل در بیروت پایتخت لبنان هدف قرارگرفته است.

اسرائیل دو هفته پیش این عملیات خود را درشمال غزه آغاز کرد و گفت که شبه نظامیان حماس پس از چندین عملیات قبلی در جبالیا دوباره جمع شده اند. اردوی اسرائیل می گوید تلاش می کند از آسیب رساندن به غیرنظامیان جلوگیری کند.

به اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس ، مقامات اسرائیلی میزان ورود کمک های غذایی به نوار غزه را به گونه قابل ملاحظه کاهش داده اند واین نگرانی میان فلسطینی ها افزایش یافته که امکان دارد نظامیان اسرائیلی درصدد تطبیق پلانی باشند که مورد حمایت جنرال های متقاعد اسرائیل است و فلسطینی ها را مجبور می سازند که میان گرسنگی وتسلیم شدن یکی را انتخاب کنند.

مناطق وسیع غزه به خاک یکسان شده وحدود ۹۰ فیصد از ۲.۳ ملیون نفوس نوار غزه آواره شده اند.