حملات راکتی حزب‌الله لبنان به اسرائیل میزان حملات هوایی اسرائیل را افزایش داده است

حملات سنگین هوایی اسرائیل بر بیروت پایتخت لبنان.

حمله راکتی حزب الله امروز سه شنبه زنگ خطر حمله هوایی را درپرنفوس ترین مناطق اسرائیل به صدا درآورد اما ظاهرا هیچ تلفات وخساراتی درپی نداشت.

اردوی اسرائیل گفت که پنج راکت از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد واکثر آنها توسط سیستم دافع هوا رهگیری ومنهدم شد ویکی در یک منطقه ای باز فرود آمد.

این حملۀ راکتی درحالی صورت می گیرد که اسرائیل با افزایش حملات خود در لبنان یک موسسه مالی وابسته به حزب الله را هدف قرار داد و شمار تلفات حملات هوایی اواخر روز دوشنبه اسرائیل که چندین ساختمان پیشروی یکی از شفاخانه های عمده دربیروت را هدف قرار داد، به ۱۳ نفر رسید .

وزارت صحت عامه لبنان گفت که ۵۷ تن دیگر دراین حملات زخمی شدند و وضعیت هفت تن از زخمیان وخیم شناسایی شده است.

تخریبات ناشی از حملات سنگین اسرائیل بر لبنان.

حزب الله لبنان که مناطق وسیع درجنوب وشرق لبنان را زیرکنترول خود دارد ازسوی ایالات متحدهٔ امریکا به عنوان یک سازمان هراس افگن شناخته میشود ولی اتحادیه اروپا تنها شاخه نظامی آنرا در لیست سیاه شامل کرده است. اعضای این حزب چند کرسی پارلمان را نیز در اختیار دارند.

درعین حال ، امریکا به دنبال کشته شدن یحیی سنوار رهبرگروه حماس برای از سرگیری مذاکرات آتش بس در غزه تلاش می کند.

تعداد تلفات ناشی از حملات تازه اسرائیل بر بیروت که ناوقت روز گذشته صورت گرفت به ۱۳ تن رسیده است

حماس ازسوی امریکا واتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان دهشت افگن شناخته میشود.

یحیی سنوار طراح حمله اکتوبر سال گذشته به جنوب اسرائیل پنداشته می شود که درنتیجه به اساس ارقام اسرائیلی حدود ۱۲۰۰ تن کشته و ۲۵۰ تن دیگر گروگان گرفته شدند.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل ، متعهد شده که حماس را از بین می برد و ده ها گروگان را که نزد این گروه است ، بازمی گرداند. اما حماس می گوید تنها در بدل آتش بس پایدار، عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه و آزادی زندانیان فلسطینی، گروگان ها را آزاد می کند.

درآستانه ورود وزیرخارجه امریکا به شرق میانه ، خبرگزاری رویترز امروز گزارش کرد که UNRWA ، اداره ملل متحد برای پناهجویان فلسطینی خواستار آتش بس موقت شده تا مردم بتوانند شمال غزه را ترک گویند.

امداد رسانان سازمان ملل در غزه تلاش می کنند که کمک های فوری را به نیازمندان برسانند.

این درحالیست که مقامات صحی فلسطینی گفته اند که تدارکات صحی برای تداوی زخمیانی که در جریان سه هفته حملات اسرائیل درشمال غزه آسیب دیده اند تمام شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس UNRWA گفت که وضعیت انسانی به مرحله ای وخیم رسیده واجساد قربانیان در کنار سرک ها رها شده یا زیر آوار دفن شده اند.

او در اعلامیه خود در شبکه اجتماعی ایکس ( تویتر سابق) گفت: «در شمال غزه، مردم فقط منتظر مرگ هستند. آنها احساس می‌کنند متروک، ناامید و تنها هستند».

آقای لازارینی گفت که خواستار آتش بس فوری حتی برای چند ساعت است تا شرایط تخلیه مصئون برای خانواده هایی فراهم شود که می خواهند به مناطق امن تر بروند.

به گفته مقامات صحی فلسطینی ، درجریان بیش از یک سال جنگ درنوار غزه بیش از ۴۲۰۰۰ فلسطینی کشته شده اند. جنگ مناطق وسیعی از غزه را ویران کرده و حدود ۹۰ درصد از ۲.۳ میلیون نفوس غزه آواره شده اند.