اسرائیل کشته شدن هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله را تأیید کرد

اسرائیل تأیید کرده است که هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، در حمله‌ای در بیروت کشته شده است.

سه هفته بعد از حمله به مقر زیرزمینی گروه حزب‌الله لبنان در حومۀ جنوبی شهر بیروت، اسرائیل تأیید کرد که هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، رهبر پیشین این گروه، کشته شده است.

ایالات متحده، گروه حزب‌الله تحت حمایت ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد و اتحادیۀ اروپا تنها شاخۀ نظامی این گروه را در فهرست سیاه قرار داده است، اما نه حزب سیاسی آن را. حزب سیاسی حزب‌الله در پارلمان لبنان کرسی‌هایی را نیز در اختیار دارد.

اردوی اسرائیل روز سه‌شنبه (اول عقرب) این خبر را تأیید و اعلام کرد که در زمان حمله به منطقۀ ضاحیه در حومۀ جنوب بیروت، پایتخت لبنان، ۲۵ تن از اعضای حزب‌الله، به‌شمول هاشم صفی‌الدین، کشته شده‌اند.

حزب‌الله لبنان هنوز رسماً این خبر را تأیید نکرده است.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، در هفدهم میزان بدون نام بردن از هاشم صفی‌الدین گفته بود که کشورش جانشین حسن نصرالله را کشته است. نتانیاهو در آن زمان در پیام ویدیویی خود گفته بود که اسرائیل توانایی حزب‌الله را نابود کرده است.

بیشتر در این باره: اردوی اسرائیل یک ساختمان مربوط به تاسیسات حزب الله را در بیروت منهدم کرد

در حملات اسرائیل به لبنان، حسن نصرالله، رهبر پیشین حزب‌الله، در اواخر سپتمبر کشته شد.

درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله در اواخر سپتمبر پس از آن شدت گرفت که این گروه به حمایت از گروه حماس، حملات راکتی خود بر اسرائیل را شدت بخشید.

حماس نیز از سوی امریکا و اتحادیه اروپا به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

بیشتر حملات اخیر اسرائیل، منطقۀ ضاحیه در حومۀ جنوبی شهر بیروت را هدف قرار داده است؛ جایی که به گفتۀ اردوی اسرائیل، مقر فرماندهی حزب‌الله لبنان است.

اسرائیل همچنان در حال جنگ با حماس در نوار غزه است. حملات اسرائیل بر غزه پس از آن آغاز شد که جنگجویان حماس در هفتم اکتوبر سال گذشته به مناطق مختلف اسرائیل حمله کردند، ۱۲۰۰ تن را کشتند و ۲۴۰ تن دیگر را گروگان گرفتند.

اسرائیل: ۲۵ عضو حزب‌الله در حملۀ هوایی به بیروت کشته شدند

در تازه‌ترین مورد، اسرائیل در هفتۀ جاری از کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس، در یک حملۀ هوایی خبر داد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا که در حال بازدید از شرق میانه است، روز گذشته در تل‌ابیب با بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، دیدار کرد و گفت که کشته شدن سنوار فرصت خوبی برای برقراری آتش‌بس در غزه فراهم کرده است.