اردوی اسرائیل: افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بیروت به حزب الله کمک می‌کنند

اسرائیل این افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بیروت را تحت نظر دارد.

دانیل هگاری سخنگوی اردوی اسرائیل شب گذشته (۲۳ اکتوبر) در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون العربیه گفت، بسیاری از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق سفارت ایران در بیروت وارد لبنان شده اند تا به حزب الله در پرتاب راکت ها و حملات طیارات بی پیلوت بر اسرائیل کمک کنند.

حزب الله لبنان یک گروه سیاسی نظامی است که ایالات متحده امریکا، آن را به حیث یک سازمان تروریستی می‌شناسد، ولی اتحادیه اروپا تنها شاخه نظامی آن را در لیست سیاه شامل ساخته، نه بخش سیاسی آن را. حزب الله کنترل بخش اعظم جنوب لبنان را در دست دارد و نمایندگان شاخه سیاسی این حزب در پارلمان لبنان حضور دارند.

بیشتر در این باره: اسرائیل حملات هوایی خود را بر دمشق و حمص در سوریه آغاز کرد

دانیل هگاری افزوده که اسرائیل این افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بیروت را تحت نظر دارد و ایران می خواهد با اعزام نیروها و تجهیزات به لبنان، به حزب الله کمک کند، اما اسرائیل اجازه نخواهد داد، حزب الله که در یک ماه گذشته ضربات سنگین را متحمل شد، دوباره توانایی کنترول و قومانده را حاصل کند.

دانیل هگاری سخنگوی اردوی اسرائیل همچنین گفته که نیروهای آنها در عملیات اخیر بیش از 1500 تن از اعضای حزب الله را که بیشتر آنها اعضای ارشد و افراد سطح قوماندانی بودند، کشته و بر اساس معلومات دقیق استخباراتی، همۀ اعضای مهم این گروه کشته شدند و بر آنها چه در بیروت و چه در میدان جنگ، ضربات سنگین وارد شده است.

هگاری تأکید کرده که اعضای حزب‌الله در لبنان، براساس گزارش‌های موثق ردیابی شده، هدف قرار می‌گیرند.

در اثر عملیات اخیر اسرائیل در لبنان، دو شهروند ایرانی به نام های معصومه کرباسی و علی حیدری کشته شده اند.

اردوی اسرائیل روز چهارشنبه از کشته شدن هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله که پس از کشته شدن حسن نصرالله در ششم میزان، جانشین احتمالی او پنداشته می شد، خبر داد. پس از این اعلام، حزب‌الله نیز کشته شدن صفی الدین را در منطقه ضاحیه تایید کرد.

ایران نیز در هفتۀ جاری تایید کرد که در اثر عملیات اخیر اسرائیل در لبنان، دو شهروند ایرانی به نام های معصومه کرباسی و علی حیدری کشته شده اند.

تلویزیون دولتی ایران، معصومه کرباسی و رضا عباس عواضه همسر لبنانی اش را به حیث انجنیران کمپیوتر و از نزدیکان حزب الله در هک کردن سفینه های فضای معرفی کرده است.

دانیل هگاری سخنگوی اردوی اسرائیل گفته که رضا عباس عواضه یکی از اعضای مهم حزب الله بود که در آغاز این هفته در نتیجۀ عملیات آنها، کشته شد.

بیشتر در این باره:

وزیر دفاع امریکا: واشنگتن نگران حملات اسرائیل بر عساکر لبنانی استسازمان جهانی صحت: در سال جاری میلادی ۷۳ تن در افغانستان در پی ابتلا به اسهال شدید جان باخته‌اندسران بریکس خواستار رعایت حقوق اساسی تمام افغان‌ها به شمول زنان و دختران شده‌اند

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با خانواده‌های عواضه و کرباسی در شهر تهران پایتخت آن کشور ملاقات نمود و به آنها تبریک گفته است.

رسانه‌های ایرانی روز چهارشنبه گزارش دادند که علی حیدری که "داکتر داوطلب" در بیروت بود، در نتیجه حمله طیارات بی پیلوت اسرائیلی بر موتر او کشته شد.

وزارت خارجه ایران کشته شدن حیدری را یک "جنایت جنگی" و نقض کنوانسیون ۱۹۴۹ دانسته که حمله بر شفاخانه‌ها و پرسونل صحی را منع می کند.

اردوی اسرائیل می گوید که عملیات "هدفمند" آنها در لبنان معمولاً بر افرادی صورت می گیرد که از اعضای موثر حزب الله محسوب می شوند.