تیم ملی کریکت الف افغانستان برای اولین بار به فاینل جام جوانان کریکت آسیا صعود کرد

دو تن از اعضای تیم کریکت الف افغانستان .

تیم های ملی الف کریکت افغانستان و هندوستان امروز جمعه در نیمه نهایی جام جوانان کریکت آسیا مقابل هم قرار گرفتند که افغانستان این مسابقه را با تفاوت ۲۰ دوش برنده شد و برای نخستین بار به فاینل جام جوانان کریکت آسیا صعود کرد.

در این مسابقه تیم افغانستان برنده قرعه شناخته شد و انتخاب توپ زنی کرد، افغانستان در ۲۰ آور با از دست دادن چهار ویکت ۲۰۷ دوش برای هندوستان هدف تعیین کرد.

برای افغانستان صدیق الله اتل ۸۳ دوش، زبید اکبری ۶۴ دوش، کریم جنت ۴۱ دوش و شرف الدین اشرف نیز یک دوش بدست آوردند و پنج دوش اضافی برای افغانستان در جریان مسابقه بدست آمد. هند در ۲۰ آور ۷ ویکت از دست داد و ۱۸۶ دوش کسب کرد و با تفاوت ۲۰ دوش از افغانستان باخت.

بازی نهایی میان تیم های ملی کریت الف افغانستان و سریلانکا به روز یکشنبه ششم عقرب در شهر العامرات واقع مسقط پایتخت عمان برگزار خواهد شد.

در تاریخ این رقابتها که از سال ۲۰۱۳ بدین سو برگزار میشود، تیم های پاکستان و سریلانکا هردو دوبار قهرمان شده اند، هندوستان نیز یک بار جام قهرمانی را در کارنامه اش دارد و اما تیم افغانستان قبلأ در سالهای۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ دوبار به نیمه نهایی این جام صعود کرده بود. این برای نخستین بار است که تیم الف ملی کریکت افغانستان چانس مسابقه برای بدست آوردن جام قهرمانی را دارد.

تیم ملی کریکت الف افغانستان در این رقابتها در دور گروهی توانسته بود که تیم های سریلانکا و بنگله دیش را شکست بدهد و با شکست دادن تیم هند لحظات پیش تاریخ سازی کرد و به فاینل صعود نمود.