تعداد تلفات ناشی از باران های شدید و سیلاب ها در افغانستان و پاکستان رو به افزایش است

 درحالی که بارید باران های موسومی ادامه دارد٬ سیلاب های اخیر  به منطقه صوات پاکستان آسیب رسانده است. 
هر دو کشور افغانستان و پاکستان با افزایش سطح آب دریا ها و سرازیر شدن سیلاب ها دست و پنجه نرم می کنند. در جریان چهار روز گذشته در این دو کشور ۱۴۰ تن جان باخته اند.   

 

 
به دنبال باریدن باران های شدید در نزدیکی منطقه جتی در گوادر٬ تعدادی از ماهیگیران محلی به روز هژدهم اپریل در زیر یک ساختمان ویران شده قرار گرفته اند. این منطقه در ایالت بلوچستان پاکستان واقع شده است. 

 
در این تصویر دیده میشود که یک مرد از اهالی چهارسده در ایالت خیبر پشتونخواه به روز هژده اپریل در حال تصفیه اموال منزل خود است که در نتیجه سیلاب آسیب دیده اند. 

 

 یک خانواده بیجا شده که در یک کمپ موقت زنده گی می کنند منتظر دریافت کمک ها هستند. این خانواده خانه خود را در نتیجه سیلاب از دست داده است.. 

 

 در منطقه چهارسده ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان مردم محل اموال شخصی خود را که از سیلاب ها بیرون کشیده اند در جا های امن و به دور از آب و باران قرار می دهند. 

 
باشنده گان محلی در بیرون از خانه های خود در نزدیکی آب تجمع شده از سیلاب ها ایستاده اند. 

 
پس از آن که باران های شدید در سه روز در پشاور و مناطق اطراف آن بارید٬ هنوز هم سطح آب در این شهر بلند است . این تصویر به تاریخ ۱۵ اپریل در یکی از منازل مسکونی در پشاور برداشته شده است. 

 در این تصویر دیده میشود که مردم به تاریخ ۱۵ اپریل  در قریه شاه کوتی ولسوالی لعلپور ننگرهار برای دفن یک جنازه یی گردهم آمده اند که در نتیجه سیلاب ها جان باخته است.
مقامات وزارت رسیده گی به حواث طبیعی درافغانستان به روز هژدهم اپریل گفتند که حدود هفتاد تن در نتیجه سیلاب ها در سراسر افغانستان جان باخته و به تعداد ۵۶ تن دیگر زخم برداشته اند.. 

 
مردم در ولسوالی مومند دره ولایت ننگرهار در تلاش بیرون کشیدن اموال خانه های خود اند. این ولسوالی شاهد باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها بود. 

 

 
پس از بارنده گی های شدید و سیلاب ها در کندهار٬ در این تصویر دیده میشود که یک مرد در حال بیرون کشیدن بقایای سیلاب ها از داخل منزل خود است. 
افغانستان زمستان خشکی را سپری کرد اما با فرا رسیدن بهار شماری از ولاایات این کشور شاهد بارنده گی های شدید و سرازیر شدن سیلاب هاست.

باریدن باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها منجر به تلفات و خسارات فراوان در پاکستان و افغانستان شده و تعداد تلفات نیز رو به افزایش است. در نتیجه باران های شدید و سیلاب ها در جریان چهار روز گذشته در هر دو کشورنزدیک به ۱۴۰ تن جان داده اند.