سیلاب های ناگهانی در ولایت هرات تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشت

در پی سیل ناگهانی که در 13 مارچ در ولسوالی گذره ولایت هرات رخ داد، یک مرد افغان اموال خود را از خانه نیمه غرق شده اش نجات می دهد.


وزارت مبارزه با حوادث حکومت طالبان اعلام کرد که در سه هفته گذشته بر اثر باران و برف شدید در افغانستان دست کم 60 نفر جان باختند.

ناظران در خانه‌ای که تخریب شده است جمع شده اند که در آن سیل جان پنج عضو خانواده را گرفت و دو نفر دیگر را مجروح کرد. یکی از امامان محلی گفت که این خانه در اثر زلزله ویرانگری که در ماه اکتبر هرات را لرزاند، شکست کرده بود.

جانان سایق سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث حکومت طالبان افزود که حدود 1650 خانه به طور کامل یا جزئی ویران شده و نزدیک به 178000 راس مواشی تلف شده اند.

مردی مسن در حال عبور از آب سیل در ولسوالی گذره ولایت هرات .

به گفته دانشمندان افغانستان بر اثر تغییرات آب و هوا بسیار آسیب پذیر شده است

باشندگان منطقه گذره هرات در حال عبور از یک جاده پس از سرازیر شدن سیلاب شدید در این ولسوالی


کمک های خارجی به افغانستان از زمان سقوط دولت تحت حمایت ایالات متحده و بازگشت طالبان به شدت کاهش یافته است و این کشور را که از قبل فقیر بود، برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی ضعیف تر ساخته است.

پس از سیل ناگهانی در حومه هرات در 12 مارچ، شماری از ساکنان این ولایت  در نزدیکی پل مالان در نزدیکی رودخانه هری رود جمع شده اند.

سیل ناگهانی یک سد حفاظتی در برابر سیل را که سه سال پیش ساخته شده بود، برده و به یک منطقه کشاورزی در نزدیکی مرز با ترکمنستان خسارات گسترده ای وارد کرد.

سه تن از افغان ها روی کراچی های دستی خود نشسته و خود شان را با پلاستیک پوشانده اند تا در اثر باران کالا های شان تر (خیس) نشود

وزارت دفاع حکومت طالبان گزارش داد که ۴۰۰ تن که در شاهراه اسلام قلعه-هرات در سیلاب گیرمانده بودند، نجات یافتند.


 

در اثر سیلاب های ناگهانی ناشی از بارش برف و باران در ولایت هرات 60 تن کشته شدند