۷ اکتوبر: حملۀ حماس که اسرائیل را تغییر داد و جنگ را شعله‌ور کرد

فلسطینی‌ها در ۷ اکتوبر ۲۰۲۳ به بخش اسرائیلی حصار مرزی اسرائیل و غزه نفوذ کردند. گروه افراطی حماس یک حمله بی‌سابقه و چندجانبه را علیه اسرائیل انجام داد و هزاران راکت شلیک کرد. در این حمله، ده‌ها جنگجوی حماس از چندین نقطه، از طریق هوا، زمین و دریا از مرز شدیداً مستحکم عبور کرده و کشور را در روزی مهم و رخصت غافلگیر کردند.
 
 

یک زن جوان اسرائیلی به نام نوآ آرگامانی با فریاد به دنبال شریک زندگی‌اش می‌گشت، در حالی که توسط گروه افراطی حماس در یک فستیوال موسیقی با موتور سایکل ربوده شد. این تصویر به یکی از نمادهای حمله ۷ اکتوبر تبدیل شد. آرگامانی و سه گروگان دیگر در ماه جون توسط نیروهای امنیتی اسرائیل نجات داده شدند.
 
 

جسد یک مرد در میان آوارها پس از حمله افراد مسلح حماس به کیبوتص کفار عزه در جنوب اسرائیل در ۱۰ اکتوبر ۲۰۲۳ قرار دارد.
 
 

مکان یک فستیوال موسیقی نزدیک به مرز نوار غزه در جنوب اسرائیل در ۱۲ اکتوبر ۲۰۲۳. مقامات اسرائیلی می‌گویند که شهادت‌های قربانیان و شواهد جمع‌آوری شده توسط گروه‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که افراطیون حماس در جریان حمله خود به جنوب اسرائیل، جرایم گسترده جنسی و مبتنی بر جنسیت را مرتکب شده‌اند.
 
 

تصویری از یک دختر ربوده شده به درِ یک اتاق امن که بر اثر حمله مرگبار ۷ اکتوبر به کیبوتص نیر اوز در جنوب اسرائیل، آثار مرمی روی آن دیده می‌شود، در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ چسبانده شده است.
 
 
 

مردم در اولین سالگرد حمله به محل فستیوال موسیقی نوا، جایی که صدها نفر از شرکت‌کنندگان توسط حماس کشته و ربوده و به غزه منتقل شدند، بازدید می‌کنند. این رویداد در نزدیکی کیبوتص رئیم در جنوب اسرائیل در تاریخ ۷ اکتوبر برگزار می‌شود.
 
 

یک خدمتکار از کنار دیواری با نقاشی‌های پرتره قربانیان در محل فستیوال موسیقی نوا در تاریخ ۷ اکتوبر عبور می‌کند.
 
 

نیروهای کمک رسان پس از برخورد یک راکت که ظاهراً از غزه شلیک شده بود، به کفار چباد در نزدیکی تل‌ابیب در تاریخ ۷ اکتوبر واکنش نشان می‌دهند.