در تصاویر: بازتاب برخی از لحظات به یادماندنی رقابت های المپیک پاریس

 ویکتوریا کایزر ورزشکار اوکراینی در رقابت های پرش زنان که به نام « پرش سه متر از سپرینگ بورد» یاد میشود، به تاریخ ۷ اگست اشتراک کرد. 
حدود ۱۱۰۰۰ ورزشکار از سراسر دنیا در رقابت های المپیک پاریس ۲۰۲۴ که از تاریخ ۲۶ جولای آغاز شده و تا ۱۱ اگست ادامه می یابد، اشتراک کرده اند. 

 

 دایورا کیلدیورووا ( چپ) ورزشکار ازبکستانی در صحنه رقابت با دیستاکراسنیگی ورزشکار کوسوو در فاینل رقابت های جودوی زنان در وزن ۵۲ کیلوگرام به تاریخ ۲۹ جولای حضور یافت. کیلدیورووا در این توانست مدال طلا را به دست بیاورد. 

 در این تصویر برنده گان مدال های رقابت های جودو دیده میشوند که به تاریخ ۲۹ جولای میان مردان در وزن ۷۳ کیلوگرام برگزار شده بود.
جان بنیامین برنده مدال نقره از فرانسه ( چپ) هدایت حیدروف برنده مدال طلا از آزرباییجان و برنده مدال برونز عادل عثمانوف از ملدووا در جایگاه های مخصوص به ترتیب ایستاده اند. 

 لاشا بیکاوری ورزشکار گرجستانی که توانست سانشیرو موراو، رقیب جاپانی خود را در رقابت جودوی ۹۰ کیلوگرام مردان شکست بدهد، در میان هواداران خود این پیروزی را جشن گرفته است. 

 هوربیرت کاس شناگر هنگری پیروزی خود و دریافت مدال طلا را در رقابت های شنای ۲۰۰ متر ، جشن گرفته است . این رقابت به تاریخ اول اگست برگزار شده بود. 

 علی شیر یوسوپف ورزشکار اربکستانی و تیمور رحیموف از تاجکستان در رقابت های ۱۰۰ کیلوگرام مردان اشتراک کرده بودند. در این رقابت علی شیر توانست مدال برونز به دست بیاورد. 

 کیمیا یوسفی دونده افغان در المپیک پاریس که در رقابت دوش ۱۰۰ متر زنان اشتراک کرده بود شعار دست نویس را نیز در خط پایانی رقابت با خود به همراه داشت که در آن نوشته شده است : « تحصیل، ورزش حق ما»  این رقابت به تاریخ دوم اگست برگزار شده بود. گروه طالبان  پس از تسلط به قدرت در ماه اگست سال ۲۰۲۱ زنان و دختران را از حق تعلیم و ورزش محرونم ساخته اند.  این گروه گفته است که اشتراک دختران ورزشکار افغان را در رقابت های المپیک  پاریس به رسمیت نمی شناسد. 

An underwater view shows Hungary's Kristof Milak competing in a heat of the men's 200-meter butterfly swimming event on July 30. Milak took home a gold medal during the men's 100-meter butterfly on August 3.

در این تصویر کریستوف میلاک ورزشکار هنگری دیده میشود که به تاریخ ۳۰ جولادی در رقابت شنای موسوم به « شنای پروانه» اشتراک کرده بود ،. این رقابت به فاصله دوصد متر میان مردان راه اندازی شده بود. میلاک از رقابت های شنای ۱۰۰ متر مدال طلا به دست آورد. 

 رزشکار رشته تنس از صربستان، نوواک دیجوکوویک پس از آن که توانست در یک رقابت  حریف خود کارلوس الکراس هسپانوی را شکست بدهد، تا را ، دختر خود را در میان جمعی از هواداران به آغوش کشیده است. این رقابت به تاریخ چهارم اگست برگزار شده بود. وی در این رقابت مدال طلا دریافت کرد. وی گفته است که دست یافتن به مدال طلا بزرگترین موفقیت وی بود. وی وعده داد که پول ۲۱۰۰۰۰ دالر امتیاز مدال را به حکومت صربستان می دهد تا به موسسات خیریه بسپارد. 

 لاشا بیکاووری ورزشکار گرجستانی پس از آن که به تاریخ ۴ اگست با تیم جودوکاران آن کشور به تبلیسی پایتخت رسید، مانند یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت. 
در رقابت های پاریس تیم جودوی گرجستان توانست یک مدال طلا و دو مدال نقره به دست بیاورد. 

 در این تصویر دیده میشود که امین میرزا زاده، صباح صالح شریعتی را روی شانه های خود حمل میکند. 

 یاروسووا ماهوچیخ بانوی ورزشکار از اوکراین برنده شدن مدال طلا و پیروزی خود را در رقابت های پرش به ارتفاع بلند، جشن گرفته است. این رقابت به تاریخ ۴ اگست برگزار شده بود. وی این مدال طلا را به حدود ۵۰۰ تن از ورزشکارانی اوکراینی اهدا کرد که از سال ۲۰۲۲ به این طرف در نتیجه تهام اردوی روسیه در اوکراین کشته شده اند. 

 میرین ژومنزاروا ورزشکار قرغیزستان در رقابت های المپیک پاریس مدال نقره دریافت کرد. وی در رقابت تاریخ ۶ اگست اشتراک کرده بود
وی این مدال را پس از آن دریافت کرد که در رقابت های آزاد زنان  در وزن ۶۸ کیلوگرام برنده شد. 

 گاشیم مگومیدوف ورزشکار آزرباییجانی .پس از رقابت تکواندو که به تاریخ ۷ اگست با ورزشکار ایتالوی ویتودیل اگویرا برگزار شده بود پیروزی خود را جشن گرفته است، 
وی در رقابت با پارک تی جووان ورزشکار کوریای جنوبی توانست مدال نقره دریافت کند. 

 محمد هادی صرافی ورزشکار ایرانی که در رقابت های کشتی مردان توانست رقیب ارمنستاتی خود را شکست بدهد این پیرزیرا با مربی خود یکجا جشن گرفته است. این رقابت در وزن ۹۷ کیلوگرام به تاریخ ۷ اگست برگزار شده بود. 

Iran's Alireza Mohmadipiani (bottom) and Ukraine's Zhan Beleniuk compete during their men's Greco-Roman 87-kilogram semifinal wrestling match on August 7. Beleniuk, the first black member of Ukraine’s parliament, won a bronze medal on August 8.
 

 مبینه نعمت زاده ورزشکار ایران ( راست) توانست در رقابت تکواندو تاریخ ۷ اگست رقیب خود دنیا علی را که از عربستان سعودی بود شکست بدهد. وی در این رقابت به مدال برونز دست یافت. 

 میچیلا والنتینا ورزشکار رومانیایی در رقابت وزن برداری زنان  در وزن ۴۹ کیلوگرام اشنتراک کرد و توانست به تاریخ ۷ اگست مدال نقره دریافت کند. 

 ارشاد ندیم ورزشکار پاکستانی که در رقابت های المپیک تاریخ هشت اگست مدال طلا دریافت کرده است در حال تجلیل از پیروزی خود است. ی در کنار صفحه نمایشگری ایستاده است که ریکارد پیروزی های وی را نشان می دهد. 

 در میدان هوایی زیارتناتس از تیم مردان جمناستیک ارمنستان که از رقابت های المپیک برگشته بودند، مانند قهرمانان استقبال صورت گرفت آنان به تاریخ هشتم اگست به ارمنستان مواصلت کردند. اعضای تیم با خود یک مدال برونز و یک مدال نقره آوردند.  

درحالی که بازی های المپیک تابستانی سال ۲۰۲۴ به پایان خود نزدیک میشود، رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گزارش تصویری از برخی رویداد های به یاد ماندنی این بازی ها را که ورزشکاران حوزهٔ کاری این رادیو در آن حضور داشته اند، بازتاب داده است. رقابت های المپیک پاریس به تاریخ ۱۱ اگست خاتمه می یابد.