لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۴ جوزا ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۹

کاروان زهر

از قاچاق بیش از ۲۰ کیلوگرام هیرویین و چرس در ننگرهار جلوگیری شد

آرشیف
آرشیف

پولیس ننگرهار از قاچاق بیش از ۲۰ کیلوگرام هیرویین و چرس جلوگیری کرد.

در اقدام نخست، کارمندان اداره خاص و قطعه خاص پولیس مبارزه با مواد مخدر عملیاتی را در ولسوالی رودات ننگرهار بالای یک محل نگهداری مواد مخدر اجرا کردند که در نتیجه آن، هشت کیلوگرام هیرویین به دست این نیروها افتاد.

میرویس ستانکزی، سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت که در یک اقدام دیگر، پولیس هنگام تلاشی وسایط در شهر جلال آباد، ۱۵ کیلوگرام چرس را از یک ریکشا بدست آورد.

یک تن به اتهام قاچاق چرس دستگیر، اما کسی به اتهام نگهداری هیرویین دستگیر نشده است.

دو هزار تابلیت نشه‌آور و هفت کیلوگرام شیشه از کابل ضبط شد

آرشیف، تابلیت نشه‌آور ضبط شده در کابل
آرشیف، تابلیت نشه‌آور ضبط شده در کابل

بیش از دو هزار تابلیت نشه‌آور و هفت کیلوگرام شیشه در شهر کابل ضبط شد.

قطعه خاص پولیس مبارزه با مواد مخدر با اجرای عملیات بر یک منزل در مربوطات ناحیه ۲۱ شهر کابل، ۲،۷۰۰ قرص نشه‌آور تابلیت کا را از این منزل بدست آورد.

فردوس فرامرز سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رادیو آزادی گفت، در یک عملیات دیگر که به هدف دستگیری یک شبکه فروشندگان مواد مخدر در مربوطات ناحیه پنجم شهر کابل اجرا شد، در نتیجه آن هفت کیلوگرام شیشه بدست آمد.

شش تن به اتهام این دو قضیه قاچاق مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

سی و هفت تن به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم به زندان شدند

ارشیف
ارشیف

۳۷ تن به جرم قاچاق مواد مخدر از سوی محاکم محکوم به مجازات شدند.

محاکم مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر با بررسی هفده قضیه قاچاق مواد مخدر، ۳۷ تن را محکوم به مجازات کرد که از میان آنان سه تن شان از سوی محکمه ابتداییه به ۲۷ سال حبس و متباقی شان از سوی محکمه استیناف به حبس های مختلف محکوم به مجازات شدند.

خالد موحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر به رادیو آزادی گفت، از نزد افراد محکوم شده ۱۹ کیلوگرام هیرویین، ۷۶ کیلوگرام چرس، ۴۵۴۰ لیتر مشروباط الکلی و بیش از هشت کیلوگرام شیشه بدست آمده بود.

پولیس نزدیک به سی کیلوگرام مواد مخدر را در ننگرهار و تخار ضبط کرد

آرشیف
آرشیف

نزدیک به ۳۰ کیلوگرام مواد مخدر در ولایت‌های تخار و ننگرهار از سوی پولیس ضبط شد.

پولیس ننگرهار بیش از بیست کیلوگرام چرس را که در یک ریکشا جاسازی شده و قرار بود به یکی از ولسوالی‌های این ولایت قاچاق شود، در مربوطات شهر جلال آباد ضبط کرد.

در یک اقدام دیگر، شمس الحق سادات سرپرست قوماندانی امنیه تخار به رادیو آزادی گفت، یک تن هنگامی در شهر تالقان دستگیر شد که می‌خواست مقداری از هیرویین را به این شهر قاچاق و بالای پرچون فروشان مواد مخدر توزیع کند.

پولیس از قاچاق مواد مخدر به کابل جلوگیری کرد

آرشیف
آرشیف

از قاچاق بیش از شش کیلوگرام شیشه به کابل جلوگیری شد.

پولیس مبارزه با مواد مخدر هنگام بازرسی وسایط در شهر غزنی، چهار کیلوگرام شیشه را که از ولایت کندهار در یک موتر بارگیری شده و قرار بود به کابل قاچاق شود، ضبط کرد.

در یک عملیات دیگر، کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی دو کیلو و (۳۰۰) گرام شیشه را هنگامی ضبط کردند که قرار بود به ناحیه دوازدهم شهر کابل قاچاق شود.

میرویس ستانکزی سخنگوی وزارت امور داخله به رادیو آزادی گفت که دو تن در پیوند به این دو قضیه قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند.

چهار تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در کابل دستگیر شدند

آرشیف
آرشیف

سه تن هنگام قاچاق هیرویین به خارج از افغانستان دستگیر شدند.

در قضیه نخست، یک تن که هفت کیلو و (۵۲۶) گرام هیرویین را در یک بیک سفری جاسازی کرده و قصد داشت آنرا از طریق میدان هوایی حامد کرزی به اندونیزیا قاچاق کند، از سوی پولیس دستگیر شد.

پس از تحقیقات ابتدایی از فرد بازداشت شده، سردسته گروه قاچاقبر نیز از مربوطات ناحیه هشتم شهر کابل دستگیر شد.

دفتر رسانه های معینیت مبارزه با مواد مخدر به رادیو آزادی گفت، در دو قضیه دیگر، دو تن که می‌خواستند بیش از چهار کیلوگرام هیرویین را در لایه‌های لباس به هند قاچاق کنند، نیز هنگام بازرسی در میدان هوایی حامد کرزی دستگیر شدند.

۳۰ تن از قاچاقبر مواد مخدر در چندین ولایت افغانستان دستگیر شده اند

آرشیف، دستگیری دو قاچاقبر مواد مخدر
آرشیف، دستگیری دو قاچاقبر مواد مخدر

۳۰ قاچاقبر و فروشنده مواد مخدر در چندین ولایت افغانستان دستگیر شدند.

پولیس مبارزه با مواد مخدر با اجرای عملیات در ۱۴ ولایت کشور، ۳۰ قاچاقبر و فروشنده مواد مخدر را که مصروف توزیع مواد بالای معتادان بودند، دستگیر کرد و از نزد آنان بیش از بیست کیلوگرام مواد مخدر مختلف‌النوع بدست آمده است.

فردوس فرامرز سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رادیو آزادی گفت که در یک اقدام دیگر، پولیس کابل سه باب منزل را در ناحیه‌های چهارم و هشتم شهر کابل تلاشی کرد که در نتیجه آن، ۱۴۲۳ تابلیت نشه‌آور، ۲۲ بوتل شراب، ۵۱ بوتل بیر و یک میل اسلحه به دست این نیروها افتاد.

شش تن هنگام قاچاق بیش از ۷۰کیلوگرام مواد مخدر در ننگرهار دستگیر شدند

آرشیف، دستگیری چند تن از قاچاقبران مواد مخدر
آرشیف، دستگیری چند تن از قاچاقبران مواد مخدر

شش تن هنگام قاچاق بیش از ۷۰ کیلوگرام مواد مخدر در ولایت ننگرهار دستگیر شدند.

در اقدام نخست، یک تن که می‌خواست شانزده کیلوگرام چرس را با استفاده از یک موتر به شهر جلال آباد قاچاق کند، هنگام تلاشی وسایط دستگیر شد.

دفتر رسانه‌های معینیت مبارزه با مواد مخدر به رادیو آزادی گفت: "در اقدام دوم، پولیس مبارزه با مواد مخدر با اجرایی عملیات بر یک محل نگهداری مواد مخدر در ولسوالی سُرخ رود، ۵۶کیلوگرام چرس را از این منزل بدست آورد."

یک کارخانه تولید مشروبات الکولی در ولایت هرات از بین برده شد

آرشیف
آرشیف

یک کارخانه تولید مشروبات الکولی در ولایت هرات از بین برده شد.

پولیس خاص مبارزه با مواد مخدر و پولیس قوماندانی امنیه هرات عملیات مشترکی را بالای یک مرکز تولید مشروبات الکولی در شهر هرات اجرا کردند، که در نتیجه آن هشت هزار لیتر شراب و وسایل تولید مشروبات الکولی از آن بدست آمد و کارخانه مذکور تخريب شد.

عبدالاحد ولیزاده سخنگوی قوماندانی امنیه هرات به رادیو آزادی گفت: "دو تن به اتهام ساخت این کارخانه و تولید مشروبات الکولی دستگیر شده اند."

بیش از یک ۱۰۰ معتاد مواد مخدر در کابل به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند

آرشیف، یک معتاد مواد مخدر در شهر کابل.
آرشیف، یک معتاد مواد مخدر در شهر کابل.

بیش از یک صد معتاد مواد مخدر در شهر کابل به مراکز ترک اعتیاد انتقال یافتند.

محمد ظاهر سلطانی رئیس شفاخانه تداوی معتادان ابن سینا می‌گوید: "وزارت صحت عامه به همکاری پولیس ۱۶۰ معتاد مواد مخدر را از مربوطات ناحیه‌های اول، دوم، هشتم و دوازدهم شهر کابل جمع‌آوری و آنان را جهت تداوی به شفاخانه هزار بستر تداوی معتادان مواد مخدر انتقال دادند.

قابل یادآوری است که چهارده معتاد دیگر نیز از شهر مزار شریف جمع‌آوری و در مرکز تداوی معتادان این شهر بستری شدند.

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG