لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

دمشق و شورشیان برای تخلیه کامل شرق شهر حلب به توافق رسیدند


یک مقام رسمی شورشیان مخالف حکومت سوریه می‌گوید، در ارتباط به از سرگیری تخلیه غیر نظامیان و جنگجویان شورشی از شهر حلب، به یک توافق دست یافته اند.

الفاروق ابوبکر که امروز از شهر حلب با شبکه تلویزیونی العربیه صحبت می‌کرد گفت، این موافقت شامل تخلیه از دو روستای شیعه نشین که در محاصره شورشیان قرار دارند، تخلیه زخمی‌های شورشیان از دو قریه تحت تصرف نیروهای طرفدار حکومت در نزدیکی سرحد با لبنان و همچنان تخلیه کامل شورشیان از شهر حلب می‌باشد.

خبرگزاری رویترز از قول یک منبع دولتی که نخواست نامش افشاء شود، تائید می‌کند که هر دو طرف برای از سرگیری تخلیه افراد به توافق رسیده‌اند.

این مقام دولتی سوریه که در مذاکرات از حکومت سوریه نمایندگی می‌کرد گفت:

" موافقه شده‌است که موازی با تخلیه شرق شهر حلب، تخلیه زخمی‌ها از روستا‌های کفاریه و الفوعه و همچنان قریه‌های زبادانی و مدایه صورت گیرد."

روستا‌های شیعه نشین الفوعه و کفاریه در شهر ادلب از سوی شورشیان در محاصره قرار دارد.

قبل از این تلویزیون دولتی سوریه گفته است، روند تخلیه تا زمانی متوقف می‌باشد که به باشند‌های این دو روستای شیعه نشین اجازه داده شود تا آنجا را به قصد مناطق تحت کنترول دولت ترک کنند.

دیروز تخلیه شهر حلب به حالت تعلیق درآورده شد.

در این حال گروه ناظران حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می‌گوید، قرار است امروز تخلیه ۴۰۰۰ تن شامل زخمی‌ها از این روستا‌ها آغاز شود.

این گروه می‌گوید، کاروان ۸ هزار نفری شامل ۳هزار جنگجو و بیش از ۳۰۰ زخمی را تا صبح روز پنجشنبه این منطقه را ترک کردند.

پیش از این که تخلیه شهر حلب متوقف گردد، هزاران تن این شهر را ترک کردند.

در حالیکه، هر دو طرف درگیر جنگ سوریه یکدیگر‌شان را به جنایت در حلب متهم می‌کنند، بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد می‌گوید، حلب در حال حاضر همچون جهنم است.

XS
SM
MD
LG