لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۱

حامد کرزی موقفش را بخاطر حل بحران بعد از انتخابات اعلام کرد


حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مشترک خبری با جان کری رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مشترک خبری با جان کری رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مشترک خبری با جان کری رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا حضور یافته، موقفش را بخاطر حل بحران بعد از انتخابات در کشور اعلام کرد.

رییس جمهور کرزی در این نشست خبری مشترک با جان کری رییس کمیتهء روابط خارجی مجلس سنای امریکا در کابل حمایت اش را از رفتن انتخابات به دور دوم ابراز کرد.

آقای کرزی گفت که کمسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز با نشر اعلامیهء از رفتن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم خبر داده است.

رییس جمهور افغانستان تدویر دور دوم انتخابات را پذیرفته، اعلان کرد که دور دوم انتخابات دو هفته بعد به تاریخ شانزدهم ماه عقرب مطابق به هفتم ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس جمهور کرزی افزود این یک اقدام قانونی بوده، از آن حمایت می کند.

در این نشست خبری در کنار سایر مقامات، کای آیده فرستاده خاص ملل متحد برای افغانستان و آیکن بیری سفیر امریکا در کابل نیز حضور داشتند.

پیش از این منشی عمومی ملل متحد گفته بود رییس جمهور کرزی به وی اطمینان داده که به جریان قانونی، حتی اگر انتخابات به دور دوم هم برود، کاملاً احترام دارد.

کمسیون شکایات انتخاباتی افغانستان بعد از ظهر دیروز آرای 210 مرکز رای دهی را از سراسر کشور باطل اعلام کرد و به کمسیون مستقل انتخابات افغانستان دستور داد تا فیصدی مشخص آرای هر کاندید را در شش کتگوری مختلف باطل کند.

جزییات بیشتر را می توانید در برنامه های رادیو آزادی که هم اکنون جریان دارد بشنوید.
XS
SM
MD
LG