لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۱

حزب سیاسی حق و عدالت فعالیت اش را رسماً در افغانستان آغاز کرد


حزب سیاسی حق و عدالت به عنوان یکی از احزاب اپوزسیون در برابر حکومت افغانستان آغاز به فعالیت کرد.

این حزب طی محفلی به روز پنج شنبه در کابل با حضور صد ها تن از اعضای آن اهداف سیاسی خود را اعلام کرد.

به گفته ی اعضای حزب حق و عدالت آنان به هدف مبارزه برای تامین حق و عدالت و به عنوان یک حزب اپوزسیون اصلاحی در افغانستان به فعالیت آغاز کرده اند.

این حزب که اعضای آن شماری از چهره های سیاسی و اعضای سابق ولسی جرگه هستند، به روز پنج شنبه با حضور صدها تن از حامیان شان در کابل اعلام موجودیت کرد.

اهداف و خط مش حزب حق و عدالت در یک گردهمایی به وسیله ی آزیتا رفعت عضو پیشین ولسی جرگه ی افغانستان به خوانش گرفته شد که در بخشی از آن چنین آمده است:

« حزب حق و عدالت متعلق به همه مردم افغانستان است.

به پاسداری از حقوق و آزادی های اساسی همه اتباع کشور را جز از فعالیت های اساسی خویش می داند.

پیام این حزب به مردم رنج دیده افغانستان این است که آنان را در هیچ زمان به خصوص در زمانی که وحشت ناک ترین جنگ تروریستی علیه مردم ما به راه انداخته شد. تنها نمی گذاریم.

سرنوشت ما و مردم یکی است.
در راه مبارزه، صلح، امنیت، پیشرفت و عدالت در کنار مردم خود هستیم.»


در محفلی که به منظور آغاز فعالیت حزب حق وعدالت برگزار گردیده بود، شماری از اعضا پیشین کابینهء افغانستان به شمول محمد حنیف اتمر، احسان ضیا و حمید الله فاروقی وزرای سابق امور داخله، انکشاف دهات، و ترانسپورت و هوانوردی و عده ی از والیان و اعضای سابق شورای ملی نیز حضور داشتند.

مقام های این حزب می گویند: فعالیت آنان با دیگر احزاب سیاسی در کشور متفاوت است، زیرا آنان بیشتر روی حاکمیت قانون و تامین عدالت در کشور تمرکز می کنند.

تا اکنون رییس این حزب تعین نشده اما اسد الله ولوالجی، عباس نویان، حمید الله فاروقی و شجاع الدین خراسانی به عنوان سخنگویان این حزب معرفی شدند.

حمید الله فاروقی یکی از سخنگویان حزب حق و عدالت ابراز امیدواری می کند که آنان بتوانند در بخش تامین عدالت و از میان برداشتن مشکلات موجود در کشور دست آورد های داشته باشند:

« حزبی است که به خاطر سازنده گی، ایجاد سلامت سیاسی و به وجود آوردن ارزش هایی که تا امروز متاسفانه نظام یا دستگاه حاکم نه توانسته اروز های مردم را در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی براورده سازد.
یقیناً این ساختار به عنوان اپوزسیون سالم و سازنده در صحنه ی سیاسی کشور فعالیت خواهد کرد.
ما امیدوار هستیم این تشکل و تعهد بتواند آن آرزومندی ها را براورده سازد.»


در حالی که در گذشته نیز به ده ها حزب سیاسی اعلام موجودیت کرده، اما شماری از افغانها از فعالیت این احزاب راضی نیستند.

به گفته ی منتقدان، این احزاب بیشتر بخاطر تامین منافع شخصی شان فکر می کنند و در راه ایجاد اصلاحات مثبت در نظام به طور عملی کاری را از پیش برده نمی توانند.
XS
SM
MD
LG