لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۱

آیا وعده های را که خمینی به مردم ایران داده بود، عملی شده است؟


آیت الله روح الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران بعد از چهارده سال تبعید از وطن، بتاریخ اول ماه فبروری سال 1979 میلادی توسط طیاره مسافربری فرانسه به تهران بر گشت.

33 سال بعدتر اکنون طی یک مراسم خیالی و غیر مانوس، عکس بزرگی از خمینی در حالی نشان داده شد که او به تهران بر می گردد و مردم در میدان هوایی به منظور ادای احترام منتظر او می باشند.

ایرانی ها در طول سه دهه گذشته در تحت حکمروایی ملاها و آخند ها با بسیاری از حوادث غیر معمول و غیر مانوس روبرو بوده اند، اما مراسم روز چهارشنبه در صدر همه این نمایش های قرارداشت.

در یک مراسم دیگریکه به منظور بزرگ داشت از بازگشت خمینی ترتیب شده بود و در آن حمید رضا حج بابایی وزیر معارف و یک تعداد دیگر از مقامات ایرانی نیز اشتراک کرده بودند یک عکس دیگر خمینی را در حالی نشان دادند که تبسم بر لب داشت و در مکتب رفاه بالای چوکی نشسته بود.

مکتب رفا بعداً بحیث دفتر خمینی تبدیل شد.

این مراسم با عکس های خمینی بخاطر آنست تا از لحظات مهم در تاریخ نوین ایران تجلیل و تکریم بعمل آمده باشد. اما معلوم می شود که این مراسم اثر معکوس در پی د اشته و در میان ایرانی های طنزگوی و به اصطلاح باعث شوخی و تمسخر شده است.

33 سال قبل، زمانیکه خمینی از پاریس به تهران بر می گشت، یکی از خبرنگاران از وی پرسید، بعد ازین همه سال ها دوری از وطن اکنون احساس شما چیست؟ خمینی جواب داده بود هیچ. در مراسم روز چهارشنبه در تهران، چند نفر از بذله گویان ایرانی بعنوان شوخی نزد عکس خمینی رفته و از وی می پرسیدن اکنون احساس شما از بازگشت به ایران چیست؟ دیگری در اشاره به عکس خمینی جواب میداد که من فقط یک عکس یا یک چوکات هستم.

خلاصه که عکس های خمینی نسبت به وعده هایکه خود خمینی به ایرانی ها داده بود بکلی از هم فرق دارد. او راجع به آزادی و عدالت سخن گفته بود، اما خلا یا شکاف میان فقیر و غنی در ایران وسیع تر شد و ایران بخاطر سیاست های سرکوبگرانه اش از طرف گروپ های حقوق بشر بین المللی مورد انتقاد قرار گرفت.

سه دهه بعد از انقلاب سال 1979 میلادی، ایران یک تعداد زیاد اطفال و همچنان موسسین را که خمینی را در تاسیس دولت انقلاب اسلامی کمک کرده بودند بلعید. چنانچه میر حسین موسوی صدراعظم سابق و شاگرد خمینی از ماه فبروری سال گذشته به این طرف در تحت نظارت قرار دارد.

مهدی کروبی اصلاح طلب و رهبر مخالف دیگر که از جمله موسسین انقلاب اسلامی می باشد نیز در نظارت بسر می برد.
XS
SM
MD
LG