لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

شفیق مرید در مورد چی می سراید و چی پیامی دارد؟


هنرمند جوان و محبوب افغان شفیق مرید با آهنگ های ربابم را بیاور تا بخوانم، دا افغانستان، تو چه موجود خدایی، تو فرشته خدا را و ده ها آهنگ زیبایی دیگر، راهش را به دل دوستداران هنر موسیقی افغانستان باز کرد و بزودی به یکی از محبوب ترین آوازخوانان نسل جوان در افغانستان مبدل شد.

آنچه که آهنگ ها و موسیقی شفیق مرید را از بسیاری ها متمایز می سازد، تصانیف زیبا، پیام انسانی و ملی آنست که با استفاده از تصاویر سنجیده شده و زیبایی هنری ارایه می شود.

شفیق مرید در آهنگ هایش تلاش می کند، باور های متاثر از جنگ را در افغانستان دو باره احیا کند و ملتش را به همزیستی و التیام زخم ها فرا می خواند. واژه وطن در اکثر آهنگ شفیق مرید بار ها تکرار می شود.

با وصف آن که در این اواخر در کلپ های موسیقی تقریباً همه آواز خوانان افغان، حتی بدون در نظر داشت سن و سال و شیوهء موسیقی آن ها، تصاویری از زنان و دختران را بدون نیاز متن موسیقی به آن می توان مشاهده کرد، شفیق مرید از جملهء انگشت شمار آواز خوانان افغان است که با این نکته نیز بر خورد حساب شدهء دارد. تصاویر کلپ هایش در یک متن کاملاًً هماهنگ با موسیقی ارایه می شود.

اخیراً شفیق مرید می خواست کنسرتی را در ولایت هرات بنام "یک تبسم" برگزار کرده، با اهدای لبخند و لحاظ شاد به مردم هرات، آهنگ های میهنی، پیام و عاطفه انسانیش را با مردمان هنردوست هرات باستان تقسیم کند.

اما گفته می شود، این کنسرت که قرار بود به تاریخ 31 اسد در ولایت هرات برگزار شود در اثر اعتراض شماری از ملا ها که آهنگ های اورا ترویج فحشا خوانده اند، لغو شده است.

شفیق مرید در صفحهء انترنتی اش در رسانهء اجتماعی فیس بوک نوشته است که می خواست عید سعید فطر را با خانواده بزرگترش یعنی مردم هنرپرور هرات باستان سپری کند.

علاقمندان چشم براه هنر شفیق مرید در ولایت هرات از لغو این کنسرت ابراز تاثر کرده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG