لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۱

ویسا: عملیات تصفیوی در شمال افغانستان راه اندازی می شود


جنرال زلمی ویسا قوماندان قول اردوی 209 شاهین
جنرال زلمی ویسا قوماندان قول اردوی 209 شاهین
مقامات قول اردوی 209 شاهین از آغاز یک عملیات سرتاسری در شمال افغانستان به نام عقاب خبر می دهند.

مقامات قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان می گویند، به منظور از بین بردن تهدیدات اندک که در تعدادی از ولسوالی ها در ولایات شمالی کشور موجود اند، عملیات وسیع را در اوایل سال نو هجری شمسی آغاز می نمایند.

جنرال زلمی ویسا قوماندان این قول اردو می گوید: در 9 ولایت شمال مسوولیت امنیتی 90 ولسوالی را آنها به دوش گرفته و با ختم عملیات عقاب مسوولیت 23 ولسوالی دیگر را نیز از نیرو های خارجی در مرحله چهارم به دوش خواهند گرفت.

آقای ویسا می گوید: رهبری عملیات عقاب را نیرو های افغان به دوش خواهند داشت اما در صورت که نیاز به نیرو های خارجی شود از آنها کمک خواهند خواست.

نامبرده گفت: در چند سال گذشته نیرو های افغان توسط استادان خارجی تعلیم و تربیه دیده، اما اکنون آنها با کمبود تجهیزات پیش رفته مواجه اند.

این جنرال اردو ملی می گوید: نبود نیرو های هوایی و سلاح ثقیل از چالش های عمده فرا راه آنهاست اما در کنار آن هم آنها حاضر اند تا مسوولیت و رهبری هر گونه عملیات نظامی را به دوش بیگرند.

عملیات عقاب در شمال افغانستان در حالی راه اندازی می شود که در سال 1391 نیز این قول اردو عملیاتی را به نام امید در این ولایات راه اندازی کرده بود که با اجرای آن امنیت نسبت به سال های گذشته بهتر شده بود .

اکنون مقامات این قول اردو می گویند با راه اندازی عملیات عقاب امنیت بهتر و دست آورد های عملیات امید نیز حفظ خواهند شد.


عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG