لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۷

حدود 380 تن در جریان آشوب های اخیر در مسکو دستگیر شده اند


در منطقهء بریولووا (Biryulevo) در جنوب غرب مسکو تظاهر کننده گان روز یکشنبه در اعتراض به کشته شدن یک جوان 25 ساله، شیشه های مغازه ها شکستانده، وارد یک مغازه بزرگ شده و تعدادی هم بر یک گدام سبزیجات که در آن، مهاجرین کار می کنند، هجوم بردند.

به گفتهء باشنده گان منطقه، این جوان 25 ساله که به نام ایگورشیرباکوف (Yegor Shcherbakov) شناسایی شده است، توسط یک مرد قفقازی کشته شده است.
پولیس می گوید ایگورشیرباکوف در حالیکه نامزدش شاهد واقعه بود، تحت شرایط نامعلوم توسط یک فرد ناشناس مورد ضربات کارد قرار گرفت و شخص مهاجم از محل حادثه فرار کرده است.
براساس ویدیو های ثبت شده توسط کمره های نظارتی، احتمال دارد مرد مهاجم از قفقاز یا از آسیای میانه باشد.

روز یکشنبه تظاهرات بطور صلح آمیز آغاز شد، آن ها خواهان برکناری رییس اداره محلی و رییس پولیس محل شدند .اما بعد از آنکه یک گروپ جوانان شیشه های یک مرکز تجارتی را شکستانده، بعد هم به یک گدام سبزیجات که در آن مهاجران قفقازی و آسیای مرکز کار می کنند، هجوم بردند، تظاهرات به خشونت گرایید و درگیری ها بعد از آن آغاز شد که پولیس چندین تطاهر کننده را دستگیر کرد. از جراحت حد اقل یک پولیس نیز در جریان این خشونت ها گزارش داده شده است.

پولیس مسکو می گوید حدود 380 تن را در جریان این آشوب دستگیر نموده و دوسیه های جنایی را در مورد آنها ها باز کرده است.

ولادیمیر کولوکلتسوف (Vladimir Kolokoltsev) وزیر داخلهء روسیه با مقامات عالیرتبهء آن وزارت در مسکو ملاقات کرده، خواسته است تا برای یافتن قاتل تلاش های جدی صورت گیرد، وی می گوید:
"ما امیدوارام تلاش های ما برای بهبود وضعیت در شهر مساعدت کند. در غیر آن همهء محرکان و تندروان با استفاده از فرصت از جوانان خواهند خواست به سنگر بندی ها بروند و تصمیمی را بگیرند که هیچ کس به آن نیاز ندارد."

یک ویدیوی نشر شده در شبکهء یوتیوب، جوانانی را نشان می دهد که با فریاد شعارهای"قدرت سفید پوستان"، به جلو می رفتند.
اصلان یک قفقازی که در جنوب مسکو مغازه دارد با اظهار اینکه قاتل در این منطقه پنهان نشده است، می گوید:
"آنها قاتل را در این جا جستجو می کنند، اما او در اینجا نیست. چطور قاتل می تواند در این جا باشد. قاتل در جای دیگر پنهان شده است. در این جا صرف به افراد بی گناه صدمه و زیان رسیده است."

خشونت ها در برخی شهرهای دیگر روسیه که اکثریت باشنده گان آن از نژاد سلاویک بوده، اقلیت های مسلمانان قفقاز و سایر کشورهای عضو اتحاد شوروی سابق در آن زنده گی می کنند، نیز شعله ور شده است.

روشن عباسوف (Rushan Abbyasov) معاون شورای ملا های روسیه، شام یکشنبه از جوانان همهء ملیت ها در مسکو خواست، از تنش اوضاع در منطقهء بریولووا (Biryulevo) در جنوب غرب مسکو جلوگیری کنند.

ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه با هوشدار از خطرات همچو رویداد ها در جوامع کثیرالملیتی گفته است، روسیه به نیرو های کاری مهاجر در عرصه های ساختمانی نیاز دارد، اما تعداد آن ها در سایر عرصه ها به شمول تجارت می تواند، کاهش داده شود.

رویداد های روزیکشنبه شدیدترین خشونت هایست که از ماه دسامبر سال 2010 به اینسو برضد مهاجران در مسکو صورت می گیرد. آنزمان نیز بعد از کشته شدن یک جوان روسی طرفدار فوتبال که ادعا می شد، توسط یک مرد قفقازی کشته شده است، هزاران تن در اطراف کرملین شورش کرده بودند.

در شهر مسکو بر علاوهء مهاجران قفقاز، آسیایی میانه و سایر جمهوریت های اتحاد شوروی سابق، تعداد زیادی از افغان های مهاجر نیز زنده گی می کنند که در گذشته آنها نیز با تعصب های ضد مهاجرین مواجه بوده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:31 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG