لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۹

دختران پادشاه عربستان می گویند، در قصر سلطنتی زندانی اند


دو تن از دختران پادشاه عربستان سعودی ادعا کرده اند که با دو خواهر دیگر شان از سیزده سال به این سو در قصر سلطنتی زندانی اند.

شهزاده سحر 42 ساله و جواهر 38 ساله به روزنامه سندی تایمز چاپ بریتانیا گفته اند که آن ها در یک بخش از قصر سلطنتی که از سوی نیروهای امنیتی محافظت می شود، نگهداری می گردند.

این ادعای اعضای خانواده بر سر اقتدارعربستان سعودی در کشوری که زنان در آن اتباع درجه دوم به حساب می آیند از بعضی راز ها پرده بر می دارد .

این دو دختر عبدالله پادشاه عربستان سعودی در تماس های تلیفونی و ارسال ایمیل به روزنامهء تایمز بریتانیا از نگهداری شان در یک بخش از قصر سلطنتی در ریاض خبر داده اند .

سحر و جواهر می گویند که با دو خواهر دیگر شان مها و حاله در یک ویلای جداگانهء قصر سلطنتی بحیث زندانی به سر می برند .

العنود الفایز مادر سحر و جواهر که از ملک عبدالله طلاق گرفته است از کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان خواسته است که در قسمت رهایی دختران اش مداخله کند.

سحر و جواهر در یک ایمیل به روزنامه تایمز گفته اند که با بیرون تماس برقرار کرده نمی توانند، برای مصارف شان چیزی پرداخت نمی شود و کار های خانه را نیز خودشان انجام می دهند .

شهزاده های سعودی گفته اند که وضعیت ذهنی حاله یکی از خواهران شان رو به وخامت بوده و آن ها بعضاً در صورت دریافت اجازه از برادر اندرشان که برای نظارت آنها موظف شده است به بازار رفته می توانند .

عبدالله بن عبدالعزیز در سال 2005 میلادی جانشین ملک فهد پادشاه عربستان سعودی شد.

عربستان سعودی از نفت غنی است و از متحدان نزدیک و مهم امریکا در منطقه است. عبدالله بن عبدالعزیز از جملهء شخصیت های ثروتمند و سرمایه دار به حساب می آید .

ملک عبدالله در سن چهل سالگی با مادر سحر و جواهر که 15 ساله بود، ازدواج کرد و بعد از گذشت حدود یک دهه وی را طلاق داد.

پاد شاه عربستان سعودی چندین بار ازدواج نموده و دارای 38 فرزند است .

شهزاده سحر می گوید که رفتار پدر شان با آن ها پس از آن تغییر کرد که مشکلات فقر و تنگدستی مردم عربستان سعودی را با وی در میان گذاشتند.

سندی تایمز بریتانیا خبر داده است که تمام اسناد در ارتباط به ادعای دختران و خانم سابق پادشاه عربستان سعودی را به سفارت این کشور سپرده، اما تا حال پاسخی دریافت نکرده است .

در این حال کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان می گوید، نامهء خانم قبلی پادشاه عربستان سعودی را که در مورد دختران خود نوشته است، به گزارشگر این سازمان در امور مبارزه با خشونت علیهء زنان تسلیم خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG