لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۵

سناتوران امریکایی: احمدزی و عبدالله متعهد به کار مشترک هستند


مقامات امریکایی ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان را مثبت خوانده می گویند که این حکومت سبب انکشاف و پیشرفت در این کشور خواهد شد.

پس از ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان این اولین بار است که شماری از سناتوران امریکایی با رییس جمهور اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی از نزدیک گفتگو می کنند.

تیم کین و انگس کینگ دو تن از اعضای کمیته خدمات نظامی و بودجه کانگرس امریکا که برای دیدار با مقامات افغان به کابل آمده اند می گویند که ایجاد حکومت وحدت ملی باعث پیشرفت در افغانستان می شود.

سناتور تیم کین روز یکشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که رییس جمهور احمدزی و آقای عبدالله تعهد قوی برای کار مشترک در چوکات حکومت وحدت ملی دارند:

" با آقای رییس جمهور و داکتر عبدالله حین دیدار برای ما واضح شد که آنان برای شناخت تهدیدات تعهد جدی دارند.

ما همچنان برای پیشرفت افغانستان میان آنان صداقت و تعهد را احساس کردیم."

به گفته این سناتوران، ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان اقدام خوبی بود و سبب پیشرفت های مهمی در این کشور خواهد شد.

آنان همچنان افزودند که در کنار ایجاد حکومت وحدت ملی رهبری عملیات های نظامی توسط نیرو های افغان نشان دهنده آن است که افغان ها در بخش سیاسی و امنیتی دست آورد های خوبی دارند.

سناتور انکس کینگ در این نشست خبری با توجه به نگرانی های اقتصادی در افغانستان گفت که این کشور می تواند برای از میان برداشتن مشکلات اقتصادی از فرصت ها و منابع موجود استفاده کند:

" مشکل اقتصادی برای افغانستان بسیار مهم است و ما می دانیم که این یک مشکل جدی در برابر رییس جمهور احمدزی و عبدالله عبدالله می باشد.

من امروز شنیدم که افغانستان و پاکستان توافقی را در مورد پروژه برق به امضا رسانید، من فکر می کنم که این یک پیشرفت مثبت می باشد.

فرصت های خوبی در بخش برق و منابع معدنی در افغانستان موجود است."

سناتوران امریکایی تاکید کردند که بعد از این نقش جامعه جهانی در افغانستان حفظ دستآورد های سیزده ساله و حمایت از این کشور در بخش های مختلف خواهد بود.

این اعضای کانگرس امریکا روز شنبه در ارگ ریاست جمهوری با اشرف غنی احمدزی دیدار کردند و بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان بر ادامه همکاری های ایالات متحده با این کشور تاکید ورزیدند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG